Retur og reklamasjon

"Har du spørsmål angående retur og reklamasjon, står vi klar til å hjelpe deg. Finner du ikke svar på ditt spørsmål under, er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice."

Retur- og bytteregler

Hos JYSK er det enkelt å returnere eller bytte et produkt hvis du ombestemmer deg. Du kan returnere kjøpet ditt når som helst. Vi gir full tilbakebetaling, uten tidsbegrensning, for produkter som returneres med kvittering. Dette gjelder for produkter som er kjøpt både i butikk og på nett.

Merk:

• Hvis du ikke har kvittering, kan vil tilby deg å bytte i et annet produkt eller en tilgodelapp.
• Hvis du returnerer et produkt som er skadet eller brukt på en slik måte at verdien er vesentlig redusert, forbeholder vi oss retten til å redusere tilbakebetalingen.
• Angreretten gjelder ikke for skreddersydde produkter som ikke er basert på standardvalg, som ikke vises i vår nettbutikk eller som er produsert etter dine egne spesifikasjoner.
• Vi refunderer den opprinnelige fraktkostnaden. Kostnader for returfrakt dekkes av deg.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

JYSK tilbyr en utvidet retur- og bytterett, som gjelder kjøp gjort både i nettbutikken på JYSK.no og i våre fysiske butikker i Norge.  

Den utvidede retur- og bytteretten som tilbys av JYSK har ingen tidsbegrensning og gjelder lengre enn standard angrerett ved nettkjøp. Ved fremvisning av kvittering, kan vi returnere pengene for produktene til den opprinnelige betalingsmåten eller tilby deg et gavekort som tilsvarer verdien av kjøpet.

Dersom du ønsker å benytte deg av JYSKs bytte- og returrett uten tidsbegrensning, må følgende vilkår være oppfylt: 
 
  • For å få pengene tilbake, må du fremvise en kvittering for kjøpet. Hvis du ikke har en kvittering for kjøpet, vil vi kunne tilby deg bytte til et annet produkt eller refusjon av produktets verdi på gavekortet, i henhold til den laveste salgsprisen på produktet.
  • Hvis du returnerer et produkt som er skadet eller brukt på en måte som reduserer verdien betydelig, forbeholder vi oss retten til å redusere refusjonsbeløpet eller avslå returen. 
  • Du må sørge for at produktets verdi ikke reduseres hvis du prøver produktet du vil returnere.
  • Produktet må kunne selges på nytt som et nytt produkt.
  • Umonterte møbler må returneres på en slik måte at alle delene (inkludert verktøy og installasjonsinstruksjoner) er inkludert i den originale emballasjen.
  • For madrasser anbefaler vi at du prøver dem mens du bruker madrassbeskytter, slik at madrassens verdi ikke reduseres.
  • Vi tilbyr en prøveperiode på 100 dager for madrasser i GOLD-serien (madrasser av skum, fjær og ramme samt kontinentalsenger). GOLD-garantien dekker ikke bytte av overmadrasser.  Les mer her: Prøv en GOLD-madrass
Skreddersydde produkter som ikke er basert på standardvalg, som ikke vises i vår nettbutikk eller som er produsert etter dine egne spesifikasjoner tas ikke i retur.
 
Emballasje av produkter du ønsker å returnere:

Hos JYSK bryr vi oss om bærekraft. Derfor ber vi deg om å beholde emballasjen til du er sikker på at du vil beholde kjøpet, slik at du kan bruke den til å returnere produktet.

Når du returnerer et produkt i butikken foretrekker vi å motta det tilbake i original tilstand og emballasje. I dette tilfellet kan vi videreselge produktet og gjøre en annen kunde fornøyd. Hvis produktet ikke er i den opprinnelige tilstanden, vil butikken avgjøre om vi vil foreta en hel eller delvis refusjon, eller tilby et tilgodebevis. Det er ikke obligatorisk å demontere produktet når du returnerer det til en butikk.

Hvis vi arrangerer retur av produktet av transportøren vår, må produktet demonteres og pakkes inn for å beholde produktet intakt og for å sikre full refusjon. Vi anbefaler å åpne pakkene nøye og ta vare på emballasjen hvis du ikke er sikker på kjøpet.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Dersom du ønsker å kansellere din ordre før levering kan du ta kontakt med vår kundeservice. I åpningstiden er den raskeste måten å nå oss på via vår live chat. Husk å oppgi ditt ordrenummer.

Vi gjør oppmerksom på at uavhentet varer vil bli belastet med den opprinnelige fraktkostnaden på bestillingen. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.

Bestilling i butikk
Hvis du har lagt inn bestilling i butikk, vennligst kontakt butikken direkte eller kundeservice for å kansellere din bestilling. Hvis du har forhåndsbetalt din bestilling, må du henvende deg fysisk i butikken for å få refundert forskuddsbetalingen. 
 
Bestilling på nett
Hvis du har lagt inn bestilling på nettsiden vår, må du kontakte kundeservice for å kansellere din bestilling. Hvis du kansellerer din bestilling før levering, vil vi returnere fraktkostnaden. 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Den raskeste og enkleste måten å returnere produktet på er i en JYSK butikk. Hvis du returnerer produktet i en butikk, får du refusjon umiddelbart, inkludert nettbetalt fraktkostnad.
 
Hos JYSK bryr vi oss om bærekraft. Derfor ber vi deg om å beholde emballasjen til du er sikker på at du vil beholde kjøpet, slik at du kan bruke den til å returnere produktet. Når du returnerer et produkt i butikken foretrekker vi å motta det tilbake i original tilstand og emballasje. I dette tilfellet kan vi videreselge produktet og gjøre en annen kunde fornøyd. Hvis produktet ikke er i den opprinnelige tilstanden, vil butikken avgjøre om vi vil foreta en hel eller delvis refusjon, eller tilby et tilgodebevis. Det er ikke obligatorisk å demontere produktet når du returnerer det til en butikk.
 
Merk:
•    Sørg for at du kan vise frem faktura du mottok på e-post. Dette er ditt kjøpsbevis og er nødvendig for å håndtere returen din. Du kan enten vise frem fra mobilenhet eller skrive den ut.
•    Hvis du ikke returnerer hele bestillingen, men kun deler av en bestilling, refunderer vi ikke den opprinelige fraktkostnaden til deg.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Retur av varer levert med PostNord:
 
Har du mottatt varen din med PostNord er den sendt som pakkepost. Følg derfor trinnene nedenfor dersom du ønsker å sende varene i retur til oss. Du vil ikke få refundert for frakt om du sender pakken i retur. Husk at du kan returnere varene i hvilken som helst av våre JYSK butikker om du ikke ønsker å stå for fraktkostnadene.
 
1. Fyll ut vårt angrerettskjema på nettsiden vår for å opprette din retur. Du finner skjemaet her
2. Når vi har mottatt forespørselen din, vil vi sende deg en returetikett.
3. Du vil motta returetiketten din på e-post, den må bare festes på returpakken. Om du ikke har tilgang til printer vil de kunne skrive den ut for deg på innleveringssted.
4. Pakk varen nøye og sett på returetiketten - helst i original emballasje.
5. Ta med pakken til ditt nærmeste innleveringssted for PostNord. Send innleveringsbekreftelsen du får på SMS i svar på mailen du tidligere har fått med returetiketten - og du vil motta en kreditnota som bekrefter refusjon.

Retur av varer levert med Bring:

Har du mottatt varen din med Bring er ordren sendt som stykkgods. Følg derfor trinnene nedenfor dersom du ønsker å sende varene i retur til oss. Du vil ikke få refundert for frakt om du sender ordren i retur. Husk at du kan returnere varene i hvilken som helst av våre JYSK butikker om du ikke ønsker å stå for fraktkostnadene.

1. Kontakt kundeservice gjennom vår kontaktside for å avtale vilkår for hentedato- og klokkeslett.
2. Demonter og pakk produkt nøye og helst I originalforpakning for å holde produktet trygt og sikre full refusjon.
3. Sikre overlevering av returordren til transportøren til avtalt tid. Du vil motta en kreditnota på e-post som bekrefter refusjon når ordren er bekreftet hentet.

Retur av varer hentet ut hos nærmeste JYSK:

Har du bestilt på vår nettside med henting i butikk, trenger vi at varen returneres til din nærmeste JYSK butikk. Husk å ta med din kvittering. Du kan lese mer om våre retur- og bytteregler her.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Om du utfører en retur direkte i en av våre butikker vil du få kjøpesummen refundert direkte.
Har du returnert et produkt eller en ordre per post til vår distribusjonsadresse vil penger bli tilbakeført så snart produktet er registrert mottatt.
Vi gjør oppmerksom på at uavhentet varer vil bli belastet med den opprinnelige fraktkostnaden på bestillingen. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Våre butikker kan dessverre ikke ta imot gamle madrasser og møbler for avfallshåndtering som en ekstra tjeneste. 

Vi må dessverre henvise til egnet sted og lokal miljøstasjon. 
 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Reklamasjoner

JYSK AS retter seg etter Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Vi gir to års reklamasjonsrett på alle varer fra de mottas (med unntak av produkter som er ment å ha lang levetid. For disse gjelder fem år). Reklamasjonen må fremmes innen rimelig tid etter at du oppdager feilen.

Ta med produkt og kjøpsbevis til din nærmeste JYSK-butikk slik at vi kan undersøke avviket og tilby en løsning. 
Velger du å kontakte vår kundeservice er det obligatorisk å sende inn bilder/video med avviket du opplever for betjening av din henvendelse i tillegg til kjøpsbevis.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Skulle JYSK ved en feiltagelse sende deg feil produkt eller du motta en mangelfull levering ber vi deg kontakte JYSK Kundeservice. JYSK vil dekke alle utgifter knyttet til ombytte og retur av feillevert vare eller ny levering av manglende produkt(er).

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Om kolli leveres med skade anbefaler vi at du gjør følgende:

  • Nekter å motta sendingen. Påfør dette på sjåførens utleveringsseddel.

  • Aksepter leveringen og påfør mottak av kolli med synlig skade på sjåførens utleveringsseddel

  • Ta bilder som dokumenterer skade 

På denne måte kan vi identifisere årsaken til skaden og forhindre slike skader i fremtiden. 

Kontakt vår kundeservice med din bildedokumentasjon for videre bistand.  

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Uansett om en reklamasjon avdekkes før, under eller etter mottak av varen ber vi deg kontakte vår kundeservice
slik at vi kan hjelpe deg med en løsning på saken. Vi ber om at bildedokumentasjon av eventuelle skaded/feil/mangler inkluderes i din henvendelse for å sikre effektiv behandling. 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kontakt kundeservice

Åpningstider for kundeservice

Alle henvendelser om butikkordre, Click & Collect, endringer eller kanselleringer må tas med nærmeste butikk. For andre online-henvendelser; kontakt oss via chat for raskest respons, telefon eller e-post.

Telefon:
Mandag - Fredag: 09:00 - 17:00
Lørdag: 10:00 - 16:00
Søndag: Stengt

Chat:
Mandag - Torsdag: 09:00 - 18:00
Fredag: 09:00 - 17:00
Lørdag: 10:00 - 16:00
Søndag: Stengt

Du finner åpningstider til våre JYSK butikker her.