SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Følgende salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle kjøp på JYSK.no for levering i hele Norge. Alle kjøpsavtaler på JYSK.no inngås på norsk. Man må være over 18 år og ha et kredittkort for å kunne handle på JYSK.no.

JYSK Org. nummer NO947477129MVA

Sist oppdatert: 2020-07-01

1. PRISEN PÅ VARENE

Prisen på hver enkelt vare vises i produktoversikten, på produktsiden og i handlekurven. Prisen på hver enkelt vare er inklusive mva. og avgifter, men eksklusive frakt. Når du legger varen i kurven og taster inn ditt postnummer, vises fraktprisen i kurven. Legg merke til at varene og prisene på JYSK.no og i de fysiske JYSK-butikkene er de samme. Et mindre utvalg av varene kan imidlertid bare kjøpes i butikk, og enkelte varer kan kun kjøpes på JYSK.no. Varene er da tydelig merket dette.

Alle priser er dagspriser og oppdateres løpende.

JYSK tar forbehold om sviktende leveranser, utsolgte varer samt trykk- og prisfeil. Dette gjelder både på trykk (i kampanjeaviser og andre kataloger) og her på nettsiden. Hvis det forekommer prisfeil, retter vi den så snart vi kan.

Hvis du har kjøpt en vare og deretter oppdager at den er annonsert til en lavere pris hos JYSK, enten i nettbutikken eller i de fysiske butikkene, utbetaler vi forskjellen i form av et gavekort.
 

Prisgaranti 

Det er viktig for oss at du føler deg trygg før, under og etter kjøpet hos JYSK. Derfor tilbyr vi prisgaranti på alle varene våre. 

Hvis du finner en vare som du har kjøpt hos JYSK til en billigere pris (hos JYSK eller i en annen butikk) innen 30 dager etter kjøpet, refunderer vi prisforskjellen på et gavekort. Du kan bruke gavekortet i en norsk JYSK-butikk eller på JYSK.co.no. Vi samsvarer med priser fra alle fysiske butikker i Norge så vel som norske nettbutikker.   
                                                                                                
Betingelser for prisgarantien: 

  • JYSK samsvarer med prisen på alle identiske varer. Se også "Unntak" nedenfor
  • Kravet om prisgaranti må fremsettes innen 30 dager fra kjøps- eller leveringsdato
  • Prisen som skal samsvares, må være gjeldende på det tidspunktet kravet om prisgaranti fremsettes
  • Du må kunne fremvise kjøpsbevis fra JYSK
  • Du må kunne presentere dokumentasjon fra konkurrenten. F.eks et kampanjepapir, en lenke til tilbudet eller lignende

Unntak:

  • Varer som ikke er identiske, dekkes ikke av prisgarantien. Produktet må være den samme modellen og ha samme tekniske spesifikasjoner, inkludert samme merke / produsent, samme farge, samme dimensjoner, samme tilbehør, samme størrelse, samme innhold osv. - dermed et 100% identisk produkt.
  • Prisgarantien dekker ikke gjenværende partier, tilbud om åpning og gjenåpning, utstillingsmodeller, spesialbestillinger eller salg ved sesongavslutning.
  • Prisgarantien dekker ikke tjenester som levering, spesialtilbud på frakt etc.
  • Prisgarantien gjelder bare private kjøp.

Ta kontakt med kundeservice eller besøk en av våre butikker for å benytte deg av prisgarantien.

Få mer informasjon om hvordan du bruker prisgarantien

2. BETALING

Kredittkort

I handlekurven vises den samlede prisen for kjøpet, inkludert mva. og frakt. Det er denne samlede prisen du skal betale.

Du kan betale med betalingskortene nedenfor:

  • Visa
  • Master Card

Når du betaler med kredittkort, er du sikret mot misbruk uten risiko for deg selv. Hvis kredittkortet ditt blir misbrukt, kan du forlange at kortutstederen tilbakefører beløpet til betalingskortet.

Betalingen skjer via en sikker, kryptert forbindelse, som sikrer at dine betalingsopplysninger ikke er tilgjengelige for uvedkommende. Betalingen er sikret gjennom DIBS betalingssystem, som er et av Norges ledende betalingssystemer. Alle kredittkortopplysninger tastes inn i et sikkert miljø kryptert med SSL (Secure Socket Layer), og sendes i kryptert form videre til Nordea. Vi garanterer at vi ikke lagrer sensitive opplysninger på vår egen server. JYSK kan ikke på noe tidspunkt se noen av disse opplysningene, og vi har først rett til å trekke betalingsbeløpet fra ditt kredittkort når varene sendes fra vårt fysiske varelager.

Du blir bedt om følgende opplysninger:

Kortnummer (16 sifre preget inn på forsiden av kortet)
Utløpsdato (preget inn i på forsiden kortet)
CVC nummer (tre sifre skrevet på baksiden av kortet, ytterst til høyre like over magnetstripen)

Klarna faktura

Når du velger å betale via Klarna faktura vil det bli gjennomført en kredittvurdering av deg basert på personnummeret ditt. En sammenligning mellom personnummeret og den folkeregistrerte adressen vil også gjennomføres for å sikre at personen er den han eller hun utgir seg for å være.

Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

3. ORDREBEKREFTELSE

Når du har sendt inn din bestilling, mottar du en ordrebekreftelse til din e-postadresse. Ordrebekreftelsen inneholder opplysninger om:

  • Din ordre
  • Leveringsadresse
  • Betalingsmåte
  • Leveringsdato
  • Pris(er)
  • JYSK Norge kundeservice sin kontaktinformasjon
  • Informasjon om retur- og reklamasjonsrett og personvernsrettigheter 

Din bestilling er bare et tilbud om å kjøpe fra oss. Vær oppmerksom på at denne ordrebekreftelse ikke betraktes som din endelige aksept av bestillingen din fra JYSK Norge. 

Ingenting av det vi gjør eller sier vil utgjøre noen aksept av din bestilling før vi sender deg en e-post og informerer deg om at din ordre er sendt. På dette tidspunkt vil en kontrakt lages mellom oss som bekrefter at du kjøper og vi selger deg varen(e) du har bestilt. 

Når kontrakten er opprettet kan ikke bestillingen endres (men du kan kansellere din bestilling som angitt i vår retur- og bytteservice). 

Til enhver tid frem til kontrakten er opprettet, kan vi avvise å levere en vare til deg. Hvis vi avviser å levere en vare til deg og betalingen allerede har funnet sted, vil vi gi full refusjon for det aktuelle produktet i samsvar med vår retur- og bytteservice. 

Vi forsøker å sikre at vi til enhver tid har hele produktserien på lager, og vi vil informere deg om varen skulle være utsolgt. Dersom vi av en eller annen grunn ikke kan levere et bestemt produkt, vil ikke vi være ansvarlige for annet enn å sikre at du ikke blir belastet for det aktuelle produktet. 

For våre kunders interesse kan vi begrense innkjøp av enkelte produkter. Dersom du forsøker å kjøpe et produkt med mengdebegrensning vil du få en melding på skjermen som ber deg redusere det antall varer du forsøker å kjøpe. 

Om du ønsker at vi sender deg ordrebekreftelsen på nytt, kontakt vår Kundeservice.

4. KVITTERING

Ved sending av din ordre inneholder kvitteringen du mottar på e-post informasjon om

  • Din ordre
  • Leveringsadresse
  • Betalingsmåte
  • Leveingsdato
  • Pris(er)
  • JYSK NO Kundeservice sin kontaktinformasjon
  • Informasjon om retur- og reklamasjonsrett og personvernsrettigheter 

Eventuelle pleieråd legges ved i e-postkvitteringen. Hvis det er garanti på varen, fremgår det av kvitteringen, som dermed fungerer som garantibevis. Dersom du har opplyst ditt mobilnummer i bestillingen vil du motta en sms når din ordre er sendt.

5. FRAKT

Vi tilbyr ulike fraktalternativer:

1. Levering til en JYSK-butikk – ingen fraktkostnad

Du har to alternativer for henting av din ordre i en av våre JYSK-butikker, og dermed unngå fraktkostnader.

Click & Collect – Reserver online og hent i butikken, tilbys på alle produkter tilgjengelig i våre JYSK-butikker. Dersom du velger Click & Collect vil du motta en melding i løpet av 1 time fra butikken som bekrefter at din ordre er klar. Du må hente ordren innen stengetid påfølgende åpningsdag fra du mottar meldingen. Du betaler for ordren når du henter den i valgt JYSK-butikk.

Levering til butikk -  ligner Click & Collect, men gir deg muligheten til å bestille varer fra et bredere produktutvalg enn vi har i våre butikker. Disse produkter pakkes fra vårt hovedlager i Danmark og sendes til valgt JYSK-butikk. Du må påregne en leveringstid på 5-9 virkedager før ordren din vil være klar for henting i butikken. Minimumsbeløp for ordre med levering til butikk er 900 kr. Eller mer.

2. Levering til ønsket leveringsadresse – fraktgebyr tilkommer 

JYSK Norge kan levere til hele Norge på fastlandet og øyer med broforbindelse. JYSK leverer per i dag ikke til Svalbard.  

Spesielle regler gjelder for levering til øyer:

I de tilfeller der vår transportør ikke leverer til en øy vil det være mulig å få varene levert til fergeleie på fastlandet. Bor du på en øy, ta gjerne kontakt med JYSK kundeservice på 21 49 36 00 hvis du ønsker mer info angående levering til ditt postnummer. 

Vi skiller mellom: 

  • Pakkepost – mindre varer som f.eks dyner, håndklær og sengesett
  • Stykkgods – Store varer som f.eks madrasser, sengeløsninger og møbler 

JYSK Norge avgjør fraktmetoden basert på vekt og volum på varen(e) du kjøper. 

Skulle ordren ble delt opp i delleveringer, grunnet leveringsproblemer, vil JYSK Norge dekke eventuelle tilleggskostnader. 

Vi anbefaler at du legger inn ditt mobilnummer i bestillingen din slik at JYSK Norge eller transportør kan kontakte deg per SMS iht. leveringen. 

Vær vennlig å sikre at navn, adresse i din mottatte kvittering er korrekt. 

Det kan i enkelte tilfeller oppstå forsinkelser knyttet til vær og vind. JYSK kan levere varer høyst 30 dager etter kjøpstidspunktet.

Du har selv ansvar for å kvitte deg med fraktemballasjen, være seg paller, papp og lignende.

Pakkepost (mindre varer)

Pakkepost leveres til valgt leveringsadresse i løpet av 5-13 virkedager.

Velg mellom følgende leveringsalternativer: 

Levering til MYpack utleveringssted

- Velg ønsket butikk for henting av din ordre 

Hjemlevering

- Du kan velge levering av din ordre til ønsket leveringsadresse   

Flex levering

- Dersom du ikke har mulighet til å være hjemme for å motta din ordre kan det avtales en plass ordren skal settes som i garasje, på veranda el.  

Leveringsinformasjon

Fra du oppretter din ordre til levering finner sted, kan du forvente følgende varsler: 

  • Når din ordre sendes fra vårt lager vil du motta en SMS og en e-post som bekrefter at din ordre er sendt samt din kvittering.
  • Når din ordre har ankommet transportør sin terminal vil du motta en SMS og e-post som med en link der du går inn og velger ønsket dato og tidspunkt for din leveringen av din ordre.
  • Vi holder deg oppdatert ved endinger i leveringen.
  • På leveringsdagen vil transportøren bekrefte at leveringen er på vei.
  • Du kontaktes av sjåføren ca. 30 minutter før levering finner sted.  

Stykkgods (store varer)

Vår transportør tilbyr i de fleste større byer daglig levering innenfor tre tidsvinduer: 09-13, 13-17, 17-21.

I byer og tettsteder er tidsvinduene: 09-15, 15-22. Ikke daglige levering.

Perifere strøk er tidsvinduet: 12-20. Ikke daglig levering.

Stykkgods leveres til leveringsadresse i løpet av 7-13 virkedager. 

Standard levering skjer til hoveddør på bakkeplan, curbside, dersom annet ikke er avtalt. 

Levering skjer mellom 09:00-22:00 i tidsintervaller etter transportørs leveringsmatrise til aktuelt postnummer.

Den meget alvorlige situasjonen som nå rammer hele samfunnet setter oss i en uheldig force majeure-situasjon. Omstendighetene setter oss og våre samarbeidspartnere i en vanskelig situasjon som vil påvirke vårt leveringstilbud i stor grad. Vi ønsker å gjøre det beste vi kan og våre prioriteringer blir gjort med utgangspunkt i liv, helse og viktige samfunnsinteresser. Inntil videre vil ikke sjåfører hos transportør kunne ta imot mottakers signatur eller kunne tilby innbæring i mottakers hjem. Levering vil gjennomføres så godt som mulig og GPS koordinater vil registres for å dokumentere gjennomført levering. 

Om du skulle ønske å returnere din ordre se våre retur- og bytteregler eller kontakt Kundeservice for videre informasjon. 

Leveringsinformasjon

Fra du oppretter din ordre til levering finner sted, kan du forvente følgende varsler: 

  • Når din ordre sendes fra vårt lager vil du motta en SMS og en e-post som bekrefter at din ordre er sendt samt din kvittering.
  • Når din ordre har ankommet transportør sin terminal vil du motta en SMS og e-post som med en link der du går inn og velger ønsket dato og tidspunkt for din leveringen av din ordre.
  • Vi holder deg oppdatert ved endinger i leveringen.
  • På leveringsdagen vil transportøren bekrefte at leveringen er på vei.
  • Du kontaktes av sjåføren ca. 30 minutter før levering finner sted.  

Varemottak

Når du mottar din ordre, vennligst: 

  • Se til at numrene på kolliene du mottar matcher følgeseddelen
  • Se over alle kollier for synlige skader 

Om du mottar færre kolli enn forventet informer sjåfør om at det er en mangel ved leveringen og se til at dette påfører sjåførens utleveringsseddel. Meld også dette videre direkte til vårt JYSK Norge kundeservice

Gå gjennom hele ordren så snart den er mottatt og meld inn eventuell reklamasjon så snart feil/mangel/skade oppdages. 

Skadede varer

Om kolli leveres med skade anbefaler vi at du:

  • Nekter å motta sendingen. Påfør dette på sjåførens utleveringsseddel.
  • Aksepter leveringen og påfør mottak av kolli med synlig skade på sjåførens utleveringsseddel
  • Ta bilder som dokumenterer skade 

På denne måte kan vi identifisere årsaken til skaden og forhindre slike skader i fremtiden. 

I alle reklamasjonssituasjoner kontakt JYSK Norge sitt kundeservice slik at vi kan bistå med løsning på reklamasjonen.

6. RETUR- OG BYTTEREGLER

Returner kjøpet når som helst.

Hos JYSK er det enkelt å returnere eller bytte et produkt hvis du ombestemmer deg.

Vi gir full tilbakebetaling, uten tidsbegrensning, for produkter som returneres med kvittering. Dette gjelder for produkter som er kjøpt både i butikk og på nett.

Merk:

  • Hvis du ikke har kvittering, kan vil tilby deg å bytte i et annet produkt eller en tilgodelapp.
  • Hvis du returnerer et produkt som er skadet eller brukt på en slik måte at verdien er vesentlig redusert, forbeholder vi oss retten til å redusere tilbakebetalingen.
  • Spesiallagde produkter som metervarer, madrasser eller garderobeskap med spesialmål har vanligvis redusert returverdi.
  • Om du returnerer varer i en JYSK-butikk eller på en annen måte ordner retur selv, vil vi refundere fraktkostnadene. Om du foretrekker at JYSK skal arrangere returen vil vi ikke refundere fraktkostnadene fordi denne summen vil gå til å dekke returkostnadene.

Returnere produkter kjøpt på JYSK.no eller i våre fysiske butikker

Du kan bytte eller returnere produktene dine i en av våre JYSK-butikker over hele Norge for å unngå fraktkostnader. Ta med varen til en JYSK-butikk i original forpakning om mulig. Husk å ta med en kopi av fakturaen din.

Alternativt, om du ønsker at JYSK skal arrangere returfrakten, så fyll ut angreskjemaet eller kontakt vårt kundeservice. I dette tilfelle vil du måtte dekke fraktkostnadene.
 

Kansellere bestilling før mottak

Hvis du skulle ønske å heve et kjøp fra JYSK.no før du mottar produktet, ta kontakt med JYSK Kundeservice. Vennligst ha ditt ordrenummer tilgjengelig for hurtigst mulige behandling. Ved kansellering før mottak vil du få refundert både produkt- og fraktkostnad.
 

Standard angreblankett

7. REKLAMASJON

JYSK AS retter seg etter Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
Vi gir to års reklamasjonsrett på alle varer fra de mottas (med unntak av produkter som er ment å ha lang levetid. Da gjelder fem år). Hvis varen hadde en feil da den ble solgt, har du rett til en ny vare, eller vi sørger for å reparere varen. Reklamasjonen skal skje innen rimelig tid etter at du oppdager feilen.

Varen skal enten returneres til en av JYSKs fysiske butikker eller til JYSKs distribusjonsbutikk sammen med utskrift/kopi av fakturaen og beskrivelse av reklamasjonen. Varer som returneres til JYSKs distribusjonsbutikk skal sendes til:

JYSK
TEVLINGEVEIEN 23
1081 - OSLO

Retur avtales ved å kontakte JYSK Kundeservice på tlf. 21493600 (alle hverdager kl. 09-18) eller via e-postskjemaet her. Du må betale porto/frakt i forbindelse med returen, men hvis reklamasjonen er berettiget og skjer til riktig tid, refunderer vi naturligvis dine utgifter til frakt/porto.

Hvis du ønsker å få kjøpesummen tilbakebetalt, kan dette skje kontant i en av JYSKs butikker. Alternativt overfører vi kjøpesummen til betalingskortet som ble brukt ved betaling.

Du kan også sende inn klagen din ved å bruke ”the European Commission’s Online Dispute Resolution platform”. Denne plattformen er relevant for deg som bor i et annet land enn Norge (et EU-land). 
Send klagen din her. Når du sender klagen må du også skrive inn vår e-postadresse, kundeserviceNO@jysk.com.  

8. PERSONVERNPRINSIPPER

Det er viktig for oss at du er trygg når du handler på JYSK.no. JYSK Norge er ansvarlig for alle data og overholder den europeiske databeskyttelsesforordningen 2018.

Personopplysningene vi samler inn vil bli lagret av JYSK NO i Danmark og kan få tilgang til JYSK Group-enheter over hele verden. Det lagres sikkert hos våre vertpartnere.

Når som helst kan du:

  • Inngi en klage til en tilsynsmyndighet (f.eks. datatilsynet)
  • Be om tilgang til og retting eller sletting av personopplysningene
  • Begrense eller innvende mot behandling av personopplysninger
  • Be om dataportabilitet, hvis relevant

Du kan få ytterligere informasjon om personopplysningene som JYSK lagrer og behandler om deg ved å kontakte JYSK Norge kundeservice.

Vær oppmerksom på at nivået av databeskyttelse som for øyeblikket brukes og håndheves i land utenfor Den europeiske union ikke samsvarer med nivået av databeskyttelse for personopplysninger som for øyeblikket brukes og håndheves i EU. Overføring av data mellom JYSK-gruppeenheter vil være basert på en dataoverføringsavtale eller annet relevant juridisk grunnlag. Du kan be om en kopi av dataoverføringsavtalen som er inngått mellom JYSK og dens gruppeenheter ved å kontakte JYSK Norge kundeservice.

Hos JYSK Norge er vi opptatt av å overholde gjeldende regler og lover for god markedsføring. Hvis du har samtykket til noen av tjenestene nedenfor, forbeholder vi oss retten til å sende deg oppdateringer til våre vilkår og betingelser uavhengig av om du har trukket tilbake ditt samtykke eller ikke. Vi vil ikke sende deg noen annen type informasjon.

Innsamling og behandling av personopplysninger

JYSK Norge samler inn data:

  • når du besøker og handler på JYSK.no
  • over telefon eller i våre butikker
  • når du deltar i undersøkelser, konkurranser eller kampanjer
  • når du kontakter vårt kundeserviceteam i butikk, online eller over telefon
  • når du oppretter en brukerprofil på JYSK.no
  • når du melder deg på nyhetsbrev
     

Hva slags informasjon samler JYSK Norge inn?

For nettbasert handel og kundetilfredshet, målrettet online markedsføring, forbedringer av våre produkter og tjenester, administrative og interne forretningsformål. JYSK Norge, mva. 947477129, kan samle inn og behandle følgende personopplysninger om deg:

  • Ditt navn
  • Din adresse
  • Ditt telefonnummer
  • Din epostadresse
  • IP-adressen du kjøper fra
  • Valgt leveringsbutikk
  • Selskap

Alle data vil bli behandlet som konfidensiell informasjon. JYSKs behandling av personopplysninger er avhengig av følgende juridiske grunnlag:

  • Nødvendighet for utførelse av en kontrakt som den registrerte er part av (f.eks. kjøp på JYSK.no)
  • Behandling er nødvendig for å overholde juridiske forpliktelser pålagt JYSK (f.eks. For å overholde bokføringshandlinger)
  • Behandling er nødvendig for formålene med de legitime interessene til JYSK (f.eks. Interne forretningsformål, for eksempel å forbedre nettstedet vårt eller forbedre våre tjenester og produkter og oppdage svindel)
  • Ditt samtykke (nyhetsbrev, registrer bruker)

Vi bruker e-postadressen din som en lenke i utfyllingen av ordrene dine og i form av undersøkelser. Hvis du ønsker å motta vårt nyhetsbrev, krever det samtykke fra deg.

Vi bruker ikke telefonnummeret ditt for å kontakte deg for salgssamtaler. Du vil kun bli kontaktet av oss på telefon hvis det er et problem med bestillingen din og / eller for å få informasjon om leveransen din.

Dine personopplysninger kan brukes i tilfelle politietterforskning, da vi rapporterer om uredelige betalinger til politiet. Vi deler konto og annen personlig informasjon når vi finner det nødvendig for å overholde gjeldende lover og for å forhindre tyveri og svindel, f.eks. i forbindelse med kredittkort.

JYSK Norge overfører bare personopplysninger til transportører relatert til leveransen. Om nødvendig overfører JYSK Norge personopplysninger til relevante vareleverandører. JYSK overfører ikke, selger eller på annen måte gjør din personlige informasjon tilgjengelig for andre tredjeparter.

Vi lagrer bare dine personopplysninger så lenge det er nødvendig for formålene beskrevet i denne personvernregelen. Oppbevaringsperioder avhenger av datatypen og grunnen til at vi samlet inn og lagret dataene dine til å begynne med. Vi gjennomgår kontinuerlig oppbevaringstidene våre, og tar hensyn til grunnene våre for å behandle dine personopplysninger og det juridiske grunnlaget for å gjøre det.

Betaling på JYSK.no

Når du handler på JYSK.no, skjer betalingen via en sikker tilkobling, som sikrer at betalingsinformasjonen din ikke kan nås av en uvelkommen tredjepart. Les mer om betaling.

Når du handler i JYSK Norge sine butikker

Vi bruker videoovervåking i butikkene våre. Vi gjør det for å verne sikkerhet for våre ansatte, forhindre kriminalitet og for å fremlegge bevis og derved informasjon til bruk for politiets etterforskning i tilfelle kriminell virksomhet. Videoopptakene lagres i sikre omgivelser og med begrenset tilgang av sikkerhetspersonell.

Informasjonskapsler

Vi har som mål å tilby et brukervennlig nettsted med relevant informasjon. Det er grunnen til at vi bruker teknologier for å samle inn og behandle informasjon om bruken av nettstedet vårt. Vi samler inn denne informasjonen via såkalte informasjonskapsler. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som er lagret på datamaskinen din. Blant annet betyr dette at nettstedet vårt husker deg, når du kommer tilbake til det, og at vi kan lage en statistikk som viser hvordan du og andre brukere oppfører deg på nettstedet.

Vi bruker også informasjonskapsler fra forskjellige partnere for å gi oss innsikt i hvilke deler av nettstedet brukerne besøker. Se detaljert informasjon om leverandøren, utløpet og formålet med de enkelte informasjonskapslene

Du kan når som helst endre ditt samtykke til å akseptere informasjonskapsler. Endre ditt samtykke her. Du kan når som helst slette informasjonskapsler. Innstillingene for dine informasjonskapsler blir automatisk slettet etter 12 måneder.

Vær oppmerksom på at det er deler av JYSK.no som bare du kan bruke, hvis nettleseren din er innstilt til å godta informasjonskapsler.

Noe av informasjonen vi samler inn kan publiseres i anonymisert form, f.eks. som informasjon om antall brukere på nettstedet. Informasjon om kundene våre er en viktig del av vår virksomhet, og vi selger eller deler ikke denne informasjonen med andre med mindre du har samtykket oss til de.

9. OPPLYSNINGER DU GIR OSS I FORBINDELSE MED PÅMELDING PÅ NYHETSBREV

Hos JYSK anstrenger vi oss for å følge gjeldende regler og lover for god markedsføring. Derfor sender vi kun nyhetsbrev til mottakere som selv har valgt å melde seg på. Hvis du har mottatt vårt nyhetsbrev uten å ha gitt oss din aksept, kan det skyldes at en person du kjenner har videresendt nyhetsbrevet til deg.

Hvis du ønsker å motta nyhetsbrevet, ber vi deg oppgi navn, etternavn, postnummer, kjønn og fødselsår når du melder deg på. På denne måten er vi i stand til å utvikle vår markedsføring slik at den blir mer relevant for deg.

Når du melder deg på nyhetsbrevet vårt kan du forvente å få 1-3 nyhetsbrev i uken og du kan melde deg av nyhetsbrevet i en lenke nederst i e-posten du mottok fra oss. Nyhetsbrevene inneholder aktuelle tilbud, nyheter, aviser og kataloger samt informasjon om gjeldende kampanjer. Kort sagt: Et godt tilbud til alle kundene våre.

I tillegg vil du motta "service-e-post", inkludert påminnelse om forlatt kurv, oppfølgings-e-post etter kjøp på JYSK.no, samt e-post inneholdende varer du har vist interesse for.

Vi lagrer dine opplysninger i en database på en beskyttet server. Det er kun JYSKs webansvarlige i samarbeid med en ekstern samarbeidspartner som har tilgang til dine opplysninger.

Vi garanterer at vi ikke videreformidler eller selger din e-postadresse til andre virksomheter.

Praktisk informatsjon om nyhetsbrevene

Ved å melde deg opp til våre nyhetsbrev kan du forvente å motta 1-4 nyhetsbrev hver uke fra JYSK via epost. Du kan til enhver tid melde deg av nyhetsbrevet i en link nederst i nyhetsbrevene eller ved å kontakte kundeservice. Såfremt du ikke har vist interesse for våre nyhetsbrev i minimum 3 måneder, forbeholder vi oss retten til å slutte med å sende deg nyhetsbrevene våre, som følge av din passivitet. Du kan selvfølgelig til enhver tid påmelde deg igjen. 

Nyhetsbrevene inneholder våre nyeste tilbud, nyheter og informasjon om kampanjer innenfor hele JYSK produktsortiment. Videre gir du tillatelse til å motta servicebeskjeder, inkludert epost om forlatte handlekurver på JYSK.no, eposter om oppfølgning av kjøp fra JYSK.no og eposter som inneholder produkter fra JYSK du kan være interessert i.

10. GAVEKORT

Du kan kjøpe JYSK gavekort på JYSK.no.

Ved å kjøpe et JYSK gavekort, godtar du de generelle vilkår og betingelser for gavekort.

Du kan kun bruke gavekortet som betaling i landet der det ble utstedt. Du kan benytte gavekortet som betaling når du kjøper varer i en JYSK-butikk eller på JYSK.no. Gavekortet kan ikke brukes til å kjøpe flere gavekort. Hvis gavekortverdien ikke dekker kjøpet ditt, må du betale differansen med en av våre andre aksepterte betalingsmetoder.

På JYSK.no kan gavekort kun innløses før utføring av din bestilling. Det løper ingen renter på gavekortet.

Har du benyttet et gavekort som betaling for en ordre du har bestilt på JYSK.no og ordren kanselleres, vil vi utstede et nytt gavekort. Hvis du har betalt delvis med et gavekort og delvis med et kredittkort, refunderer vi de tilsvarende beløpene på henholdsvis gavekortet og kredittkortet.

Hvis du har en lagt en ordre i en av våre butikker og betalt med et gavekort og ordren blir kansellert, vil vi enten utstede et nytt gavekort eller betale ut beløpet.

Gavekortet kan brukes som betaling uten ID. Gavekortet kan imidlertid bli sperret hvis man f,eks mister det eller blir stjålet. JYSK erstatter ikke tapte eller stjålne gavekort.

Du kan kjøpe JYSK gavekort på opptil kr. 5.000,-

Gavekort er gyldige i 5 år fra utstedelsesdatoen.

11. JOBBSØKNAD

I forbindelse med at du søker jobb i JYSK registreres din jobbsøknad og dine data i vårt rekrutteringssystem SAP HR etter følgende retningslinjer:

HVEM SER DINE DATA?

Din jobbsøknad og de persondata, du registrerer , vil utelukkende bli brukt i rekrutteringsøyemed, disse vil bli behandlet av rekrutteringsansvarlige i JYSK  og/eller HR avdelingen.

Dine personlige opplysninger vil bli behandlet fortrolig.

HVORFOR BEHOLDER VI DINE DATA?

Din jobbsøknad og persondata vil bli lagret i databasen i vårt rekrutteringssystem. Selv om du ikke kommer i betraktning til den stilling, du har søkt, beholder vi dine opplysninger til en eventuelt senere ledig stilling, med mindre du aktivt går inn i rekrutteringsdatabase og sletter dine data/din kandidatprofil eller kontakter oss direkte på Hrnorway@jysk.com.
 

KRAV TIL OPLYSNINGER 

Det er opp til deg å sørge for at de personlige dataene du oppgir er riktige og tilstrekkelige. Vennligst ikke ta med personlig informasjon som religion, seksuell orientering, etnisitet eller helseinformasjon. Vær oppmerksom på at e-postadressen din fungerer som din unike ID når du søker jobb hos JYSK. Vi anbefaler derfor at du bruker en personlig e-postadresse som andre ikke har tilgang til. 

SIKKERHET

Alle data blir lagret på sikre servere hos JYSK. Dine data vil bli lagret i opptil 6 måneder og deretter vil de bli slettet.
 

SAMTYKKE 

Vi gjør oppmerksom på at alle jobbsøkere må akseptere vår personverngaranti basert på retningslinjene ovenfor. Hvis du aksepterer dette, krysser du av i boksen for å gi ditt samtykke, og vi vil da motta og behandle søknaden din.

12. Business to business – særlige vilkår

I dette avsnittet beskrives særlige vilkår for kunder som kjøper våre produkter for profesjonelt bruk og/eller har registrert seg som bedriftskunde. Kravet for å registrere seg som bedriftskunde er at dere har et organisasjonsnummer.

Reklamasjonsretten

Merk at ikke alle våre produkter er fremstilt for profesjonelt bruk, der det forventes hardere slitasje på produktene enn ved privat bruk. Hvis produktene brukes til næringsvirksomhet, er kjøpet derfor ikke omfattet av reklamasjonsretten. Hvis du ønsker nærmere veiledning i hvilke produkter vi anbefaler til profesjonelt bruk, kan du kontakte JYSK B2B. Du finner kontaktinformasjon på JYSK.no

Returrett

Merk at næringskjøp ikke er omfattet av returretten. Det er følgelig ikke mulig å angre kjøpet når det er gjort i forbindelse med næringsvirksomhet. Dette gjelder så snart kjøpet er gjort som næringsdrivende eller på vegne av en næringsdrivende.

Kort og betalingsvilkår

Du vil motta et kundekort fra JYSK. Se imidlertid kravene nedenfor i forbindelse med kredittvurdering. Kundekortet kan brukes til å betale for varer i JYSKs fysiske butikker, hos B2B-avdelingen og på JYSK.no.

Kjøp på kundekort kan skje bare mot forevisning av kundekort.

Betaling foregår ved at det oversendes en faktura på bakgrunn av kjøpet på kortet. Fakturaen inneholder en betalingsoversikt med spesifikasjon av de enkelte varene. Standardbetalingsvilkår er pr. 30 dager netto. Betalingsvilkår vil fremgå av fakturaen.

Kredittvurdering og kredittmaksimum

JYSK foretar en kredittvurdering av din bedrift basert på kredittopplysninger fra eksempelvis finansinstitusjoner, kredittvurderingsbyråer og lignende.

JYSK kan til enhver tid avslå å gi kreditt eller oppheve en eksisterende avtale og inndra et allerede utstedt kundekort hvis kredittverdigheten endres. Du vil i så fall fortsatt kunne handle som bedriftskunde, men bare ved kontantbetaling.

Det er en maksimal kredittgrense på kundekortet. Dette fremgår av vilkårene for kortet. Imidlertid heftes det fortsatt for ethvert forbruk, selv om dette skulle overskride fastsatt kredittmaksimum.

Mistet kort

Du må kontakte JYSK B2B så snart som mulig hvis du har mistet kortet.

Purring og inkasso

Hvis en regning ikke betales senest på den angitte forfallsdatoen, sender JYSK i første omgang en betalingspåminnelse. Ved overskridelse av denne påminnelsen sendes en ny faktura inkl. purregebyr og morarenter, som fastsettes i henhold til den til enhver tid gjeldende bestemmelsen i den norske renteloven. Etter eventuelt endt purreforeløp ved manglende betaling går saken over til JYSKs samarbeidspartner for inkassoinndrivelse, og kundekortet vil bil sperret uten ytterligere varsel.

Erstatningsansvar

JYSK er i ingen tilfeller ansvarlig for tapt avanse, driftstap eller andre indirekte tap.

Vilkårsendringer

Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene med 2 måneders varsel. Ved vesentlige endringer, f.eks. endringer i en eksisterende rabattordning, vil det bli varslet pr. e-post og på vår hjemmeside. Deretter vil endringen tre i kraft etter 2 måneder.

Kontaktopplysninger

Du er forpliktet til å holde dine kontaktopplysninger på JYSK.no oppdatert. Du bør oppdatere dem ved endringer i e-post, forretningsadresse eller bytte av telefonnummer til bedriften. Formålet er at vi kan levere de kjøpte produktene/tjenestene til deg, sende deg regninger, holde deg orientert og motta betaling fra deg.

Frakt

JYSK B2B avgjør fraktmetoden ut fra vekt og volum på de varene du kjøper, og leveringsområdet og den servicen du ønsker. Prisen opplyses ved bestilling.

Generelt

Få spesifikk rådgivning ved å kontakte vårt B2B-team, og få svar på eventuelle spørsmål om vilkårene.