Bærekraft i JYSK
Hos JYSK mener vi at bærekraft skal være for alle. Det er en sentral del av vår forpliktelse til våre kunder, ansatte
og planeten.Vi jobber for å gjøre bærekraft tilgjengelig og rimelig. For å veilede oss på vår reise, har vi lansert
en ny bærekraftstrategi:
Et godt tilbud for generasjoner
Som en del av vår bærekraftstrategi har JYSK forpliktet seg til Science Based Targets-initiativet (SBTi), med 2022 som
utgangsår, for å begrense global oppvarming i tråd med Paris avtalen. Vi tror at målene vil drive meningsfull endring
på tvers av arbeidsplassen, verdikjeden og kundetilbudene våre.
Strategien setter søkelys på områdene som vil ha størst innvirkning på tvers av virksomheten vår, inkludert, men ikke
begrenset til, klimatiltak og sosiale endringer for våre egne ansatte og verdikjede. Vi mener at åpenhet om vår pågående
innsats er nøkkelen, og ønsker å sikre åpenhet om vår fremgang.
Et godt tilbud for generasjoner er bygget på to pilarer:
Et godt tilbud: For oss omfatter et godt tilbud ikke bare produkter til prispunkter som gir mye for pengene,
men også produkter der bærekraft hensyntas – fra innkjøp av råvarer til produksjon, emballasje og transport.
For generasjoner: Når vi sier for generasjoner, mener vi spesifikt å ta ansvar for den sosiale og miljømessige
påvirkningen vi har, for både nåværende og fremtidige generasjoner. Denne dedikasjonen til våre kunder, ansatte,
samfunnet for øvrig og miljøet er en viktig del av hvordan vi jobber for å sikre en bedre verden for våre etterkommere.
Vi har identifisert fem nøkkelområder der vi kan adressere de viktigste påvirkningene, risikoene og mulighetene:
Klimatiltak
Ansvarlig verdikjede
Pålitelige kvalitetsprodukter
Attraktiv og inkluderende arbeidsplass
Åpenhet om data
Les mer om et godt tilbud for generasjoner og våre fem fokusområder på JYSK.com.