Frakt og levering

"Har du spørsmål angående levering, står vi klar til å hjelpe deg. Finner du ikke svar på ditt spørsmål under, er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice."

Generelt

Hva er fraktprisen?

+
JYSK  leverer til hele fastlandet i Norge, samt øyer med vei- og broforbindelse.JYSK leverer per i dag ikke til Svalbard.

I de tilfeller der vår transportør ikke leverer til en øy, vil det være mulig å få varene levert til fergeleie på fastlandet. Standard fraktpris i nettbutikken inkluderer kun levering til fergeleie på fastlandet.  

Fraktprisen beregnes i nettbutikken med hensyn til ordrevolum og leveringssted. Når ønskede varer er lagt i kurv og ønsket leveringsadresse og fraktmetode er valgt beregnes fraktprisen i nettbutikken. Fraktprisen beregnes før du eventuelt går videre til betaling. 

Fraktpriser fra NOK 79,95,- på våre postpakker, levering skjer til valgt utleveringssted. Ved de fleste postnummer tilbys også Postnord Hjemlevering, da vil du få varen levert på døren på din adresse. Er det hjemlevering på ditt postnummer, vil valget komme opp under " Velg leveringsalternativ " i vår utsjekking. Denne tjenesten koster ekstra i tillegg til vanlig frakt kostnad.

Fraktpriser fra NOK 449,- på stykkgods. Levering av stykkgods skjer som standard til hovedinngangen på bakkeplan ved kundens adresse, eller ved første hindring/bom (curbside). Stykkgods leveres av Bring til din leveringsadresse innenfor 6-9 virkedager (man-fre). Dette gjøres etter den leveringsplan som er tilgjengelig. 

Det er mulig å bestille ytterligere tjenester knyttet til levering av stykkgods. Tilleggstjenesten "innbæring" tilbys ikke til alle postnummer i hele landet. Du kan kun velge denne tjenesten om den tilbys på din adresse. Dette sjekker du enkelt i kassen ved utsjekking. Denne tjenesten koster ekstra i tillegg til standard fraktpris.

Om JYSK skulle bli nødt til å dele opp din ordre grunnet forsinkelser på enkelte produkter i din ordre vil JYSK dekke de eventuelle tilleggsutgiftene knyttet til frakt.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hvilke leveringsalternativer har jeg?

+

For postpakker (mindre varer som dyner, håndklær, sengesett o.l) gjelder følgende levering:
•  Postnord Logistics
, levering skjer til valgt utleveringssted. Ved de fleste postnummer tilbys også Postnord Hjemlevering, da vil du få varen levert på døren på din adresse. Er det hjemlevering på ditt postnummer, vil valget komme opp under " Velg leveringsalternativ " i vår utsjekking. Denne tjenesten koster ekstra i tillegg til vanlig frakt kostnad.

For stykkgods ( store varer- f.eks madrasser, sengeløsninger og møbler ) gjelder følgende levering:
•  Bring,
 levering av stykkgods skjer som standard til hovedinngangen på bakkeplan ved kundens adresse, eller ved første hindring/bom (curbside). Stykkgods leveres til din leveringsadresse innenfor 6-9 virkedager (man-fre). 

Vår transportør tilbyr i de fleste større byer daglig levering innenfor tre tidsvinduer: 09-13, 13-17, 17-21.
I byer og tettsteder er tidsvinduene: 09-15, 15-22. Ikke daglige levering.
Perifere strøk er tidsvinduet: 12-20. Ikke daglig levering.

Innbæring:
Tjenesten "innbæring" tilbys dessverre ikke til alle postnummer i hele landet. Du kan kun velge denne tjenesten om den tilbys på din adresse. Dette sjekker du enkelt i kassen ved utsjekking. Prisen vil variere i forhold til postnummer og størrelse/vekt på produktene. Forskjellen på "innbæring" og vanlig levering (curbside) er at innbæring inkluderer levering inn i hjemmet til èn (1) av dine utpekte rom/plassering. Dette kan være en fordel hvis du bor i blokk eller har hus med flere etasjer. Velges ikke "innbæring" som tilleggsvalg vil din vare bli levert ved din hoveddør på gateplan eller ved første hindring/bom (curbside). Sjåfør vil da ikke være behjelpelig med å få båret varen inn i huset/leiligheten. Denne tjenesten koster ekstra i tillegg til vanlig frakt kostnad.

Levering vil skje innenfor avtalt leveringstid. Du kontaktes per sms eller telefon for avtale om leveringsdato og tidsvindu direkte av transportøren når din ordre har ankommet deres terminal i Norge.
 

Spesielle regler gjelder for levering til øyer:
Kostnad for øylevering vil komme i tillegg til de vanlige fraktkostnadene. I de tilfeller der vår transportør ikke leverer til en øy vil det være mulig å få varen levert til fergeleie på fastlandet. Bor du på en øy og ønsker mer info angående levering til ditt postnummer, ta gjerne kontakt med JYSK kundeservice på 21 49 36 00.

- Vær vennlig å opplyse JYSK og transportør om leveringsadressen på forhånd.
- Dersom du har valgt levering med innbæring ber vi deg sjekke at trappeoppganger, heiser og døråpninger er brede nok for kolliene som skal bæres inn. Informasjonen om produktenes størrelser finner du på JYSK.no under produktinformasjonen.
- Vi informerer om at sjåfør(er) ved levering med innbæring ikke tar av skoene av sikkerhetsmessige årsaker. Det er kundens ansvar å dekke til gulv o.l for å unngå riper og andre skader.
- Du har selv ansvar for å kvitte deg med fraktemballasjen, være seg paller, papp o.l

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hvor i landet leverer JYSK til?

+
JYSK leverer til hele Norge på fastlandet og øyer med bro- og veiforbindelse. JYSK leverer per i dag ikke til Svalbard.

Spesielle regler gjelder for levering til øyer:
I de tilfeller der vår transportør ikke leverer til øy, vil det være mulig å få forsendelsen levert til fergeleie på fastlandet.
 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hvor kan jeg finne mitt sporingsnummer?

+
Når bestillingen din sendes fra hovedlageret i Danmark, vil du motta en sendingsbekreftelse på e-post som inkluderer både faktura og kollinummer.

Merk at vedlagt faktura er kvittering for ditt kjøp når du har betalt med kort i nettbutikken. Har du valgt Klarna, vil du motta en egen faktura fra Klarna. 

Du kan spore og følge din ordre via vedlagte link eller via transportørens nettside: 
  • Stykkgods levert med Bring, kan spores her: https://www.posten.no/ 
  • Postpakker levert med Postnord, kan spores her: http://www.postnord.no/nb 
Transportøren vil varsle deg når forsendelsen er ankomstregistrert og sortert ved deres terminaler i Norge.  

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hvordan blir min ordre levert?

+

Produkter kjøpt fra nettbutikken leveres direkte fra vårt hovedlager i Danmark.

Tilgjengelige leveringsalternativer bestemmes automatisk i nettbutikken i henhold  til volum, størrelse, vekt og vekt. De tilgjengelige leveringsalternativene vises i nettbutikken etter du har fyllt inn adresse- og kontaktinformasjon. Du kan også se valgt leveringsmetode i ordrebekreftelsen som sendes til din reigstrerte e-postadresse.  

Våre leveringsalternativer i nettbutikken er levering til en JYSK butikk, Bring Homedelivery, PostNord MyPack og PostNord Homedelivery.  

Levering til en JYSK butikk 
Bestillingen din blir levert til JYSK-butikken du selv velger ved opprettelse av bestilling.

Du vil motta en sms og e-post når vareleveransen har ankommet butikken og din ordre er klar til avhenting. 

Bestillinger kan hentes syv (7) dager etter ankomst til butikken.

Dette leveringsalternativer blir tilgjengelig i nettbutikken når kjøpesummen overstiger 1000kr. 


Bring Homedelivery
Bring vil levere forsendelsen til leveringsadressen du oppgir i din bestilling. 

Bring vil kontakte deg direkte for leveringsavtale når forsendelsen er ankomstregistrert og sortert ved aktuell utkjøringsterminal. Du vil motta en sms med en lenke hvor du kan velge blant tilgjengelige leveringsdatoer og tidsrom. 

Innbæring
Standard fraktpris inkluderer ikke innbæring. 

Ved bestilling med standard frakt tilbys kun levering til boligens hoveddør på bakkeplan (curbside). Dersom du har valgt innbæring som tilleggstjeneste vil Bring stille med to sjåfører for å gjennomføre innbæring (indoor). 

Dersom du har valgt levering med innbæring ber vi deg sjekke at trappeoppganger, heiser og døråpninger er brede nok for kolliene som skal bæres inn. Informasjonen om produktenes størrelser finner du på JYSK.no under produktinformasjon. 

Vi informerer om at sjåfør(er) ved levering med innbæring ikke tar av skoene av sikkerhetsmessige årsaker. Det er mottakers ansvar å dekke til gulv og lignende for å unngå riper og andre skader.

Du har selv ansvar for å kvitte deg med fraktemballasjen (paller, papp og lignende.)  

PostNord MyPack
Pakkepost leveres til aktuelt MyPack utleveringssted. Du vil bli varslet via sms/e-post så snart forsendelsen er ankommet utleveringsstedet og er klar for avhenting. 

Pakkepost som ikke blir hentet innen 7 dager returneres av PostNord. 

Uavhentede ordre som kommer i retur til JYSK vil bli kansellert og kreditert når de ankommer. For uavhentede pakker vil fraktkostnaden ikke refunderes. 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg mottok feil produkt – hva gjør jeg?

+

Vi beklager hva som har skjedd, og vi vil gjøre alt vi kan for å avklare saken så snart som mulig.

Kontakt vår kundeservice med informasjon om følgende:
 

  • Ditt originale ordrenummer

  • Hvilke produkter mottok du

  • Er det noe tilleggsinformasjon om pakker du har mottatt, f.eks. et annet sporingsnummer, navn på en annen person osv.
     

Bilder som dokumenterer avviket du opplever kan sendes til vår kundeservice

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kan jeg bestille varer via nettbutikk og betale i en JYSK butikk?

+

Ja, du kan reservere produkter på nettsiden og velge dem fra butikken via vår Click & Collect-tjeneste. Søk i produktene du leter etter på JYSK.no og klikk på "Klikk for å hente i butikk" –link. Vår kundeservice hjelper deg også gjerne med å gjøre en reservasjon.

Reservasjonen din er gyldig for dagen du bestiller og de to påfølgende åpningsdagene hos butikken. 

Når du har gjort en reservasjon, vil butikken bekrefte tilgjengeligheten av produktet. Når reservasjonen er klar for henting, vil butikken informere deg om dette både via sms og e-post.

Vær oppmerksom på at noen av produktene våre kun er til salgs i vår nettbutikk, og at disse produktene ikke kan reserveres fra butikken. Du kan bare reservere produkter som butikken har på lager for øyeblikket

"Levering til butikk" er tilgjengelig på et stort antall produkter, da denne tjenesten også omfatter store deler av sortimentet som er merket "kun online". Butikkene har ikke  produkter merket"kun online" på lager, det må derfor forventes en leveringstid på 5-9 virkedager før varene er klar til henting i butikk. Du betaler for varene når du bestiller på JYSK.no

Vi anbefaler at du velger "Klikk for å hente i butikk"(Click & Collect) hvis du ønsker å bestille varer som allerede er tilgjengelig i butikken. Dersom du ønsker en vare tilsendt til butikken velger du "Legg i kurv". Varene blir sendt fra vårt hovedlager i Danmark. Merk at totalbeløpet på varer med en "Kun Online" bestilling må overstige 1000 NOK hvis du ønsker varene levert til din lokale JYSK butikk. 

Begge leveringsalternativene er gratis, men med "Klikk for å hente i butikk" kan du hente varene raskere og betale ved ankomst til butikken. 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kan jeg endre leveringsdato?

+

Vi har dessverre ikke tilgang til å sette leveringsdato på vegne av transportør. Leveringsdato avtales mellom deg som mottaker og transportør når forsendelsen er ankommet Norge. Vår kundeservice kan ikke fremskynde levering.

Bring vil kontakte deg direkte for leveringsavtale når forsendelsen er ankommet og sortert ved aktuell utkjøringsterminal i Norge.  Du vil motta en SMS med en lenke hvor du kan velge ønsket dato og tidsrom for din levering.

Dersom du ikke er tilgjengelig for mottak på leveringsadressen på avtalt leveringsdato vil forsendelsen returneres, og du vil bli belastet for ekstra kostnad dersom du ønsker å sette opp ny leveringsavtale. 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kan jeg få varer kjøpt i butikk levert hjem?  

+
Uansett hvor du bor, bistår vi gjerne med bestilling av hjemkjøring. Du kan bestille hjemlevering når du handler i en JYSK butikk.

Frakttillegget må forhåndsbetales på stedet i aktuell butikk før oppdraget gjennomføres av budbiltransportør.

Prisen på hjemleveringen kan variere fra butikk til butikk og avgjøres av lokal budbiltransportørs priser og retningslinjer. Du kan sjekke eksakte priser og vilkår ved å besøke aktuell JYSK butikk eller ved å kontakte vår kundeservice som kan videreformidle prisforespørselen til aktuell butikk. .

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Når vil min ordre bli levert?

+
JYSK kan levere varer høyst 30 dager etter kjøpstidspunktet. Forventet leveringstid er angitt i henhold til hva som er forventet basert på vår og våre transportørers generelle ledetid. Vi tar forbehold om at det kan oppstå forsinkelser som følge av force majeure, vær og uforutsette hendelser.

JYSK og våre samarbeidspartnere vil gjøre det vi kan for at avtalte leveranser og tjenester skal skje i henhold til avtale. 

Pakkegods:
Pakkegods inkluderer varer som sendes som pakkepost. Dette er produkter som for eksempel håndklær, dyner, puter, rullemadrasser og noen møbler.Forventet leveringstid er 3-7 virkedager.
Du vil motta en sendingsbekreftelse når ordren er sendt fra vårt hovedlager i Danmark. Videre vil PostNord varsle deg om levering når forsendelsen er ankomstregistrert i Norge og ved utleveringsstedet. 

Stykkgods:
Stykkgods inkluderer varer av større volum. Dette er produkter som for eksempel garderobeskap, senger og madrasser, sofa og flere møbler av betydelig størrelse. Forventet leveringstid er 6-9 virkedager.

Du vil motta en sendingsbekreftelse når ordren er sendt fra vårt hovedlager i Danmark. Videre vil Bring kontakte deg for leveringsavtale når forsendelsen er ankomstregistrert ved aktuell utkjøringsterminal i Norge. Leveringsdato og tidspunkt tilbys av Bring i henhold til transportørens kjøreruter. Standard frakt inkluderer levering til hoveddør på gateplan eller ved første hindring/bom (curbside).

Innbæring:
Det er mulig å velge «innbæring» som en tilleggstjeneste under utleveringsvalg i nettbutikken. I de tilfeller innbæring (indoor) er bestilt som tilleggstjeneste vil transportør stille med 2 sjåfører som bærer godset til ett (1) angitt rom i boligen. 

Vær oppmerksom på at du selv er ansvarlig for å fjerne hindringer og sikre at det er plass i trappeoppganger/dører før innbæring skal skje. Transportørens sjåfører benytter vernesko av hensyn til arbeidsmiljø og sikkerhet under hele oppdraget. 

Spesielle regler gjelder for levering til øyer uten vei- og broforbindelse til fastlandet:
I de tilfeller der vår transportør ikke leverer til øy, vil det være mulig å få forsendelsen levert til fergeleie på fastlandet.
 
Levering til en JYSK butikk
Du har også muligheten til å handle online og velge levering til en JYSK butikk i nærheten av deg. Forventet leveringstid for dette alternativet er 5-9 virkedager. Dette leveringsalternativet blir kun tilgjengelig når ordreverdi overstiger 1000 NOK.

Merk at noen varer kun er tilgjengelig for valg av hjemlevering på grunn av varens vekt eller størrelse.

Hvis varen du leter etter er på lager hos din lokale JYSK butikk, kan du reservere varer online og hente dem i butikken via vår Click & Collect-tjeneste. På JYSK.no kan du se hvilke butikker varen er tilgjengelig i. Du betaler for bestillingen din når du henter den i butikken. Vær oppmerksom på at våre "KUN ONLINE" -varer dessverre ikke kan reserveres for Click & Collect.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kontakt kundeservice

Åpningstider for kundeservice
  • Mandag  - Torsdag  09:00-18:00
  • Fredag       09:00-17:00
  • Lørdag       10:00-16:00
  • Søndag:    Stengt

Ønsker du  raskere svar?

Bruk vår chat tjeneste.

Du finner åpningstider til våre JYSK butikker her.