Din handlekurv

Kurven din er tom

Din handlekurv

Kurven din er tom

Vi har samlet alt du trenger til å kickstarte ditt nye liv som student

Se mer
Laptopstøtte ved siden av seng

Slik jobber du effektivt fra senga

Dato:

Kategori: Soverom, Kontor

I JYSK elsker vi å bruke tid i senga og det ser ut til at vi ikke er alene. Over hele verden bruker vi sengene våre ikke bare til å sove, men å spise, se på Netflix, lese bøker og chatte med venner. 

Noen av oss jobber, betaler regninger eller gjør papirarbeid fra senga. Å arbeide i sengen kan gi følelsen av å være i en god flyt - og du trenger ikke bruke dyrebar plass i en liten leilighet til skrivebord og kontorstol. I stedet kan du oppbevare papirene dine i en kommode med hjul og bruke en laptopstøtte. Dog er det enkelte ting du burde tenke før du tar med Macen og ringpermen til sengs. 
 
 

 

Ergonomi i ditt vannrette kontor

Du må passe på at du ikke utvikler dårlig rygg og stiv nakke ved å bøye hodet for mye fremover. En regulerbar seng hvor du kan heve både hode- og fotendene forhindrer dårlig rygg. Sørg også for å ha tilstrekkelig støtte til korsryggen. Kjøp noen puter som du kan ha bak deg og ikke glem å bytte sittestilling med jevne mellomrom. 

 

Displaying 0 - 0 of 0
 


Ikke glem arbeidsmoralen

Ikke fall inn i "jeg gjør det i kveld"-fellen. Det er fristende å utsette ting i løpet av dagen, spesielt om du har muligheten til å fullføre arbeidet fra sengen hjemme. Ikke la muligheten til å jobbe hjemmefra bli en unnskyldning til å sjekke Instagram eller de siste nyhetene når du er på kontoret. 
 

Pass på overopphetning

Du burde alltid være forsiktig når du bruker elektroniske apparater. De kan bli veldig varme, spesielt om du har plassert de på en dyne eller noe annet som hindrer viften å fungere ordentlig. Da kan laptopen overopphetes. I stedet burde du få deg en støtte til laptopen, slik at du trygt kan bruke den i senga. 
 

Ta vare på søvnen din

Om du føler at søvnen din er påvirket på noen som helst måte av arbeidsaktivitetene dine i senga, så burde du stoppe med det du driver og kun bruke sengen din til behagelige og søvnrelaterte aktiviteter. Noen mennesker er følsomme og vil begynne å koble stress fra jobb og skole med søvn. Resultatet er at det blir vanskeligere å sovne og dårligere søvnkvalitet. For noen kan det være en god ide å gjøre sengen til en gadget-fri sone. 

Les mer om hvordan blått lys påvirker søvnen din.
 

Ikke glem hygiene

Husk å bytte sengetøy omtrent annenhver uke for å forhindre støvmiddallergi - og brødsmuler.



 

Hans Kristian Social Media & Digital Coordinator

Comments