Din handlekurv

Kurven din er tom

Din handlekurv

Kurven din er tom

JYSK BUSINESS TO BUSINESS jobber med tusenvis av bedrifter. Skal vi jobbe med deres også?

 

Bli Business to Business-kunde hos JYSK
Spisebord og arbeidsplass i stuen

Hvordan organisere arbeidsplassen når du jobber hjemmefra?

Dato:

Kategori: Kontor, Inspirasjon

Tags: Hjemmekontor

Det siste året har arbeidsmiljøet vårt endret seg mye med virtuelle møter som ble den nye normen. De fleste av oss har jobbet hjemmefra mer enn noen gang før, og kjøkken og stuer har blitt våre nye kontorer.

Lær her hvordan du enkelt skiller arbeidsområdet ditt fra boarealet ditt, slik at du kan være profesjonell når du er på jobb, og slappe av når du har fri.

1. Lag et klart skille mellom arbeidsområde og boareal

Å ha et eget rom til hjemmekontoret  er en luksus ikke alle har, det er derfor viktig å lage klare linjer mellom arbeid og fritid. Dette betyr å legge vekk datamaskinen på slutten av arbeidsdagen. Ikke plasser den på spisebordet, men fjern den fra synet. Dette vil hjelpe tankene dine å slappe av og lade opp. Hvis du plasserer datamaskinen utenfor syne, vil du også være mindre tilbøyelig til å jobbe om kvelden når du skal slappe av.

En måte å gjøre dette på er å ha en boks eller kurv der du hver ettermiddag plasserer alt ditt arbeid i. Det tar deg kanskje fem minutter ekstra å pakke vekk arbeidet, men i det lange løp vil du være takknemlig for det.

Flettede kurver for oppbevaring og grønn gulvvase

2. Organiser arbeidsområdet ditt en gang om dagen

Høres det tidkrevende ut? Det trenger ikke være. Å ha et rent og organisert arbeidsområde vil øke produktiviteten din, så det kan ende opp med å hjelpe deg å bli mer effektiv. Start eller avslutt arbeidsdagen med 10 minutters opprydding. Fjern brukte kaffekopper, rydd i gårsdagens papirer og notater, tørk over bordet og rydd opp i eventuell søppel og skrot.

Dette vil bidra til å eliminere utsettelse på dagtid og hjelpe deg med å fokusere på oppgavene dine. Bokser og kurver er perfekte for å organisere arbeidsområdet ditt.

3. Tenk over hva som er synlig i bakgrunnen

Vi har blitt eksperter på digitale møter, men det setter noen krav til tilstanden til ditt hjem. Virtuelle møter inviterer kollegene dine inn i hjemmet ditt, og det er derfor lurt å vurdere om du og hjemmet ditt er presentabelt.

Før et digitalt møte er det lurt å slå på kameraet og se hva som vises i rammen. Forsikre deg om at det er arbeidsmessig og at det ikke er forstyrrende - så ikke klesvask og åpne skap. Hvis alt mislykkes og du går tom for tid, så bruk en virtuell bakgrunn, dette vil holde fokus på deg og skjule potensiell rot.

Disse tre trinnene vil bidra til et arbeidsmiljø som hjelper deg å fokusere i løpet av arbeidsdagen og slappe av på fritiden. De er kanskje ikke rakettforskning, men de fungerer.

Lurer du på hvordan du bør plassere PC i forhold til skrivebord og kontorstolen? Les våre beste tips til riktig sittestilling i kontorstolen.