Din handlekurv

Kurven din er tom

Din handlekurv

Kurven din er tom

SPAR 20-50% på mer enn 400 online varer! 

 

Retur og reklamasjon

"Har du spørsmål angående retur og reklamasjon, står vi klar til å hjelpe deg. Finner du ikke svar på ditt spørsmål under, er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice."

Retur- og bytteregler

14 dagers angrefrist

+
Når du handler fra JYSK.no, har du en 14 dagers angrefrist på kjøpet, beregnet fra tidspunktet da produktet mottas.
Hvis du vil oppheve kjøpet etter at du har mottatt produktet, må kjøpet oppheves ved å sende inn angrefristskjema. Du blir belastet for alle kostnader i forbindelse med returen av produktet hvis du benytter deg av angreretten.
  • Angrefristen betyr at du kan returnere produktet og få refundert produktprisen pluss eventuelle leveringskostnader som for eksempel tilleggstjenester osv.
  • Produktet må returneres til en JYSK-butikk eller til JYSKs distribusjonssenter (se adressen nedenfor) senest 14 dager etter at kjøpet ble opphevet og et angrerettskjema for returen ble sendt til JYSK. Dette kan gjøres ved å sende e-post til kundeservice hos JYSK eller ved å bruke et standard angrefristskjema, som kan lastes ned her.
  • Hvis flere produkter ble bestilt som én ordre, men levert hver for seg, beregnes fristen på 14 dager fra tidspunktet da det siste produktet ble levert.

    .

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Angrerett

+

 

Hos JYSK er det enkelt å returnere eller bytte et produkt hvis du ombestemmer deg. Du kan returnere kjøpet ditt når som helst.

Vi gir full tilbakebetaling, uten tidsbegrensning, for produkter som returneres med kvittering. Dette gjelder for produkter som er kjøpt både i butikk og på nett.

Merk:

• Hvis du ikke har kvittering, kan vil tilby deg å bytte i et annet produkt eller en tilgodelapp.

• Hvis du returnerer et produkt som er skadet eller brukt på en slik måte at verdien er vesentlig redusert, forbeholder vi oss retten til å redusere tilbakebetalingen.

• Spesiallagde produkter som metervarer, madrasser eller garderobeskap med spesialmål har vanligvis redusert returverdi.

• Vi refunderer den opprinnelige fraktkostnaden. Kostnader for returfrakt dekkes av deg.

 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hva menes med JYSKs utvidede returrett og bytteservice?  

+
JYSK tilbyr en utvidet retur- og bytterett, som gjelder kjøp gjort både i nettbutikken på JYSK.no og i våre fysiske butikker i Norge.  

Den utvidede retur- og bytteretten som tilbys av JYSK har ingen tidsbegrensning og gjelder lengre enn standard angrerett ved nettkjøp. Ved fremvisning av kvittering, kan vi returnere pengene for produktene til den opprinnelige betalingsmåten eller tilby deg et gavekort som tilsvarer verdien av kjøpet.

Dersom du ønsker å benytte deg av JYSKs bytte- og returrett uten tidsbegrensning, må følgende vilkår være oppfylt: 
  • For å få pengene tilbake, må du fremvise en kvittering for kjøpet. Hvis du ikke har en kvittering for kjøpet, vil vi kunne tilby deg bytte til et annet produkt eller refusjon av produktets verdi på gavekortet, i henhold til den laveste salgsprisen på produktet.
  • Hvis du returnerer et produkt som er skadet eller brukt på en måte som reduserer verdien betydelig, forbeholder vi oss retten til å redusere refusjonsbeløpet eller avslå returen. 
  • Du må sørge for at produktets verdi ikke reduseres hvis du prøver produktet du vil returnere.
  • Produktet må kunne selges på nytt som et nytt produkt.
  • Umonterte møbler må returneres på en slik måte at alle delene (inkludert verktøy og installasjonsinstruksjoner) er inkludert i den originale emballasjen.
  • For madrasser anbefaler vi at du prøver dem mens du bruker madrassbeskytter, slik at madrassens verdi ikke reduseres.
  • Vi tilbyr en prøveperiode på 100 dager for madrasser i GOLD-serien (madrasser av skum, fjær og ramme samt kontinentalsenger). GOLD-garantien dekker ikke bytte av overmadrasser.  Les mer her: Prøv en GOLD-madrass

Vær oppmerksom på at fraktkostnadene ved retur og bytte ikke dekkes av JYSK Norge. Dersom du ønsker å sende produktene i retur kan de sendes til følgende adresse: 

JYSK MØLLA
THORVALD MEYERS GATE 11
0555 OSLO

Ønsker du hjelp til å arrangere retur av større møbler, ber vi deg kontakte vår kundeservice  for bistand. Vår kundeservice vil bistå med bestilling av returfrakt og skaffe deg et prisoverslag på returfraktkostnaden.  

Du står selv ansvarlig for returfraktkostnaden og transportrisikoen. Vi ber deg benytte original emballasje eller pakke produktet på en forsvarlig måte før returtransport med formål om å unngå transportskader og unødig transportrisiko.  

Du vil kunne unngå returkostnader hvis du selv returnerer produktene til nærmeste JYSK-butikk. Returner produktet helst i originalemballasjen og ta med kjøpskvitteringen til butikken.

Finn din nærmeste butikk her

I butikker som holder stengt i tråd med smittevernstiltak fra myndighetene vil det dessverre være begrensede muligheter for å behandle returer og reklamasjoner som normalt i nedstengningsperioden. Ta gjerne kontakt per e-post eller butikken direkte for avtale om retur. Gjelder din henvendelse en reklamasjon ber vi deg sende bilder som viser avvik og kjøpsbevis slik at avviket kan dokumenteres og en løsning kan avtales. Returer og reklamasjoner vil først kunne behandles som normalt når nedstengningsperioden opphører.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

JYSKs utvidede returrett og bytteservice

+

Hos JYSK har du mulighet til å returnere eller bytte et produkt dersom du ombestemmer deg. Vi tilbyr tilbakebetaling for produkter som returneres med kvittering, uansett som kjøpet er gjort på nett eller i en av våre fysiske butikker. 

Vær oppmerksom på at vi forbeholder oss retten til å redusere tilbakebetalingen eller avslå returen og dersom produktet som returneres er skadet eller er brukt på en måte at verdien er vesentlig redusert. Varens stand vurderes først når produktet returneres. 

Merk at dersom kvittering ikke kan fremvises, kan vi tilby deg å bytte til en annen vare eller en tilgodelapp.  

Du kan bytte eller returnere produktene dine i en av våre JYSK-butikker over hele Norge for å unngå fraktkostnader.

Ta med varen til en JYSK-butikk i original forpakning om mulig. Dersom du ikke har originalemballasjen tilgjengelig så setter vi pris på om gjør det du kan for å hindre transportskader i forbindelse med returen. Husk å ta med din kvittering.

Les mer i våre salgs- og leveringsbetingelser.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg har returnert min ordre, når vil jeg få pengene returnert?

+
Om du utfører en retur direkte i en av våre butikker vil du få kjøpesummen refundert direkte.
Har du returnert et produkt eller en ordre per post til vår distribusjonsadresse vil penger bli tilbakeført så snart produktet er registrert mottatt.
Vi gjør oppmerksom på at uavhentet varer vil bli belastet med den opprinnelige fraktkostnaden på bestillingen. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kan jeg levere inn min gamle madrass til JYSK for avfallshåndtering? 

+
Våre butikker kan dessverre ikke ta imot gamle madrasser og møbler for avfallshåndtering som en ekstra tjeneste. 

Vi må dessverre henvise til egnet sted og lokal miljøstasjon. 
 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kan jeg returnere produkter kjøpt på JYSK.no i min lokale JYSK butikk? 

+

Ja. Hos JYSK har du mulighet til å returnere eller bytte et produkt dersom du ombestemmer deg. Vi tilbyr tilbakebetaling for produkter som returneres med kvittering, uansett som kjøpet er gjort på nett eller i en av våre fysiske butikker. 

Vær oppmerksom på at vi forbeholder oss retten til å redusere tilbakebetalingen eller avslå returen og dersom produktet som returneres er skadet eller er brukt på en måte at verdien er vesentlig redusert. Varens stand vurderes først når produktet returneres. 

Merk at dersom kvittering ikke kan fremvises, kan vi tilby deg å bytte til en annen vare eller en tilgodelapp.  

Du kan bytte eller returnere produktene dine i en av våre JYSK-butikker over hele Norge for å unngå fraktkostnader.

Ta med varen til en JYSK-butikk i original forpakning om mulig. Dersom du ikke har originalemballasjen tilgjengelig så setter vi pris på om gjør det du kan for å hindre transportskader i forbindelse med returen. Husk å ta med din kvittering.

Les mer i våre salgs- og leveringsbetingelser.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kansellering av bestillingen før mottak

+
Dersom du ønsker å kansellere din ordre før levering kan du ta kontakt med vår kundeservice Husk å oppgi ditt ordrenummer.

Vi gjør oppmerksom på at uavhentet varer vil bli belastet med den opprinnelige fraktkostnaden på bestillingen. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.
 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Reklamasjoner

Jeg har mottatt et  skadd/mangelfullt produkt?

+

JYSK AS retter seg etter Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).

Vi gir to års reklamasjonsrett på alle varer fra de mottas (med unntak av produkter som er ment å ha lang levetid. For disse gjelder fem år). Reklamasjonen må fremmes innen rimelig tid etter at du oppdager feilen.

Ta med produkt og kjøpsbevis til din nærmeste JYSK-butikk slik at vi kan undersøke avviket og tilby en løsning. 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg mangler deler av min ordre levert eller har mottatt et feil produkt:

+
Skulle JYSK ved en feiltagelse sende deg feil produkt eller du motta en mangelfull levering ber vi deg kontakte JYSK Kundeservice. JYSK vil dekke alle utgifter knyttet til ombytte og retur av feillevert vare eller ny levering av manglende produkt(er).

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Transportskade

+

Om kolli leveres med skade anbefaler vi at du gjør følgende:

  • Nekter å motta sendingen. Påfør dette på sjåførens utleveringsseddel.

  • Aksepter leveringen og påfør mottak av kolli med synlig skade på sjåførens utleveringsseddel

  • Ta bilder som dokumenterer skade 

På denne måte kan vi identifisere årsaken til skaden og forhindre slike skader i fremtiden. 

Kontakt vår kundeservice med din bildedokumentasjon for videre bistand.  

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Ved skade/mangel på produkt etter mottak:

+
Uansett om en reklamasjon avdekkes før, under eller etter mottak av varen ber vi deg kontakte vår kundeservice
slik at vi kan hjelpe deg med en løsning på saken. Vi ber om at bildedokumentasjon av eventuelle skaded/feil/mangler inkluderes i din henvendelse for å sikre effektiv behandling. 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kontakt kundeservice