Din handlekurv

Kurven din er tom

Din handlekurv

Kurven din er tom

Retur og reklamasjon

"Har du spørsmål angående retur og reklamasjon, står vi klar til å hjelpe deg. Finner du ikke svar på ditt spørsmål under, er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice." , plain_text

Retur- og bytteregler

Svar

 

Hos JYSK er det enkelt å returnere eller bytte et produkt hvis du ombestemmer deg. Du kan returnere kjøpet ditt når som helst.

Vi gir full tilbakebetaling, uten tidsbegrensning, for produkter som returneres med kvittering. Dette gjelder for produkter som er kjøpt både i butikk og på nett.

Merk:

• Hvis du ikke har kvittering, kan vil tilby deg å bytte i et annet produkt eller en tilgodelapp.

• Hvis du returnerer et produkt som er skadet eller brukt på en slik måte at verdien er vesentlig redusert, forbeholder vi oss retten til å redusere tilbakebetalingen.

• Spesiallagde produkter som metervarer, madrasser eller garderobeskap med spesialmål har vanligvis redusert returverdi.

• Vi refunderer den opprinnelige fraktkostnaden. Kostnader for returfrakt dekkes av deg.

 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Når du handler fra JYSK.no, har du en 14 dagers angrefrist på kjøpet, beregnet fra tidspunktet da produktet mottas.
Hvis du vil oppheve kjøpet etter at du har mottatt produktet, må kjøpet oppheves ved å sende inn angrefristskjema. Du blir belastet for alle kostnader i forbindelse med returen av produktet hvis du benytter deg av angreretten.

  • Angrefristen betyr at du kan returnere produktet og få refundert produktprisen pluss eventuelle leveringskostnader som for eksempel tilleggstjenester osv.
  • Produktet må returneres til en JYSK-butikk eller til JYSKs distribusjonssenter (se adressen nedenfor) senest 14 dager etter at kjøpet ble opphevet og et angrerettskjema for returen ble sendt til JYSK. Dette kan gjøres ved å sende e-post til kundeservice hos JYSK eller ved å bruke et standard angrefristskjema, som kan lastes ned her.
  • Hvis flere produkter ble bestilt som én ordre, men levert hver for seg, beregnes fristen på 14 dager fra tidspunktet da det siste produktet ble levert.

    .

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

JYSK tilbyr en utvidet returrett og bytteservice som gjelder både kjøp på JYSK.no og kjøp i våre fysiske butikker.

Det er ingen tidsfrist forbundet med den utvidede returretten og bytteservicen. Du har mye mer tid enn de lovpålagte 14 dagene for kjøp via internett. Du kan også få produktkostnaden refundert i kontanter eller som en kreditnota, forutsatt at du tar med deg kvitteringen.

Returneres produktet senere enn 14 dager etter at du mottok produktet, vil du motta refusjon for produktet. Opprinnelige leveringsomkostninger og andre kjøpte serviceytelser refunderes ikke.

Hvis du vil benytte deg av vår utvidede returrett og bytteservice, må følgende vilkår være oppfylt.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Produktet må oppfylle følgende betingelser:
•    Produktet må være i god stand og i originalemballasjen.
•    Emballasjen må om mulig returneres intakt, slik at den kan brukes igjen.
•    Hvis du prøver et produkt som kanskje skal returneres, må du påse at produktets verdi ikke blir redusert.
•    Det er en betingelse at produktet lett kan presenteres og selges som nytt.
•    Møbler som leveres umontert, må returneres med alle deler intakte og uten skader.
•    Når det gjelder madrasser, anbefaler vi at du prøver dem med plastovertrekket på, for å sikre at produktets verdi ikke blir redusert.
•    Vi tilbyr en prøveperiode på 100 dager for GOLD-madrasser. Les mer på ​prøv en GOLD-madrass.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Om du utfører en retur direkte i en av våre butikker vil du få kjøpesummen refundert direkte.
Har du returnert et produkt eller en ordre per post til vår distribusjonsadresse vil penger bli tilbakeført så snart produktet er registrert mottatt.
Vi gjør oppmerksom på at uavhentet varer vil bli belastet med den opprinnelige fraktkostnaden på bestillingen. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Dersom du ønsker å heve ditt kjøp før mottak tar du kontakt med JYSK Kundeservice på telefon: 21 49 36 00 eller via e-post: kundeserviceNO@jysk.com for å få hjelp til gjennomføringen av dette. Husk å oppgi ditt ordrenummer.

Kjøpesummen vil da bli refundert tilbake til ditt betalingskort så snart din ordre er ankommet vår distribusjonsadresse.

I andre tilfeller kan kjøpet oppheves ved å sende inn angrefristskjema. Du vil bli belastet for alle kostnader i forbindelse med returen av produktet hvis du benytter deg av angreretten.

Vi gjør oppmerksom på at uavhentet varer vil bli belastet med den opprinnelige fraktkostnaden på bestillingen. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.
 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

For å benytte deg av returretten eller bytteservicen må du først sikre at betingelsene over er oppfylt. For produkter som bare selges på nettet, kontakter du JYSKs kundeservice via dette skjemaet.

Deretter kan du returnere produktet på en av de følgende måtene:

1. Returner produktet til en av våre JYSK-butikker i Norge.

•    Ta med produktet til en JYSK-butikk i originalemballasjen.
•    Husk å ta med en utskrift/kopi av fakturakopien.

2. Returner produktet til vår distribusjonsadresse:

JYSK AS
Tevlingveien 23
1081 OSLO

3. Kontakt JYSK kundeservice for å avtale retur.

Legg ved en utskrift/kopi av fakturaen. Du er ansvarlig for fraktkostnader i forbindelse med retur av varen.
 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Legg ved alle filene dine i dette feltet.
Støttede filtyper er: png jpg gif pdf doc docx.

Reklamasjoner

Svar

Om kolli leveres med skade anbefaler vi at du gjør følgende:

  • Nekter å motta sendingen. Påfør dette på sjåførens utleveringsseddel.

  • Aksepter leveringen og påfør mottak av kolli med synlig skade på sjåførens utleveringsseddel

  • Ta bilder som dokumenterer skade 

På denne måte kan vi identifisere årsaken til skaden og forhindre slike skader i fremtiden. 

I alle reklamasjonssituasjoner kontakt JYSK Norge sitt kundeservice slik at vi kan bistå med løsning på reklamasjonen.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

JYSK AS retter seg etter Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
Vi gir to års reklamasjonsrett på alle varer fra de mottas (med unntak av produkter som er ment å ha lang levetid. For disse gjelder fem år). Hvis varen hadde en feil da den ble solgt, har du rett til en ny vare, eller vi sørger for å reparere varen. Reklamasjonen skal skje innen rimelig tid etter at du oppdager feilen.
Varen skal enten returneres til en av JYSKs fysiske butikker eller til JYSKs distribusjonsbutikk sammen med utskrift/kopi av fakturaen og beskrivelse av reklamasjonen. Varer som returneres til JYSKs distribusjonsbutikk skal sendes til:
JYSK AS
TEVLINGEVEIEN 23
1081 OSLO
Retur avtales ved å kontakte JYSK Kundeservice på tlf. 21 49 36 00 eller via e-post: kundeserviceNO@jysk.com. Du må betale porto/frakt i forbindelse med returen. Men hvis reklamasjonen er berettiget og skjer til riktig tid, refunderer vi naturligvis dine utgifter til frakt/porto.
Hvis du ønsker å få kjøpesummen tilbakebetalt, kan dette skje kontant i en av våre JYSK butikker. Alternativt overfører vi kjøpesummen til betalingskortet som ble brukt ved betaling mot fremvisning av kvittering.


 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Skulle JYSK ved en feiltagelse sende deg feil produkt eller du motta en mangelfull levering ber vi deg kontakte JYSK Kundeservice. JYSK vil dekke alle utgifter knyttet til ombytte og retur av feillevert vare eller ny levering av manglende produkt(er).

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Uansett om en reklamasjon avdekkes før, under eller etter mottak av varen ber vi deg kontakte JYSK kundeservice på telefon: 21 49 36 00 eller per e-post: kundeserviceNO@jysk.com
 slik at vi kan hjelpe deg med en løsning på saken. Vi ber om at bildedokumentasjon av en eventuell skade/feil/mangel vedlegges i en e-post.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Legg ved alle filene dine i dette feltet.
Støttede filtyper er: png jpg gif pdf doc docx.

kundeservice

Kontakt kundeservice

Tel: 21 49 36 00   Send e-post

Man-fre: 08:00 - 18:00

I påsken holder vi stengt på helligdagene.

Onsdag 17.04. holder vi åpent 08.00 - 16.00

Bemerk

Ved reklamasjon på kjøp gjort på JYSK.no, vennligst send e-post med bilde til kundeservice.


Bemerk

Ved reklamasjon på kjøp gjort i en butikk, anbefaler vi at du henvender deg i en av våre butikker

Her finner du åpningstider til våre butikker .