"Har du spørsmål angående retur og reklamasjon, står vi klar til å hjelpe deg. Finner du ikke svar på ditt spørsmål under, er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice."
Hos JYSK er det enkelt å returnere eller bytte en vare hvis du ombestemmer deg.
Vi tilbyr full refusjon uten tidsbegrensning for ubrukte varer som returneres med kvittering. Dette gjelder varer kjøpt i butikk så vel som på nett. Den raskeste og enkleste måten å returnere varen din på er til en JYSK-butikk. Hvis du returnerer varer i en butikk, får du refusjonen din umiddelbart. På denne måten sørger vi for at varen er i bedre stand, slik at vi kan videreselge den til en annen fornøyd kunde. Mot et fraktgebyr kan vi også ordne retur av din nettbestilling om nødvendig. For returfrakt, vennligst kontakt vår kundeservice.
Emballasje på varer du ønsker å returnere
Hos JYSK bryr vi oss om bærekraft. Derfor ber vi deg om å beholde originalemballasjen til du er sikker på at du vil beholde varen, slik at du kan bruke den til å returnere varene dine.
Når du returnerer en vare til en butikk, foretrekker vi å motta den tilbake i ny stand og i originalemballasjen, slik at vi kan videreselge varen og gjøre en annen kunde fornøyd. Hvis varen ikke er i ny stand, vil butikken avgjøre om de vil gi full eller delvis refusjon eller tilby et gavekort. Det er ikke obligatorisk å demontere varen når du returnerer den til en butikk.
Hvis vi ordner retur av varen via vår transportør, må varen demonteres og emballeres for å holde varen intakt og for å sikre at den ikke blir skadet når den returneres til oss. Vi anbefaler at du åpner pakkene dine forsiktig og tar vare på emballasjen hvis du er usikker på kjøpet ditt.
Les mer om våre returvilkår under salg -og leveringsbetingelser
100-dagers prøveperiode for GOLD-madrasser
Vi tilbyr en 100-dagers prøveperiode for GOLD-madrasser. Vær oppmerksom på at vår 100-dagers prøveperiode er en byttepolicy, ikke en returpolicy. 100-dagers prøveperiode gjelder ikke for GOLD-overmadrasser.
Les mer om vår 100-dagers prøveperiode for GOLD-madrasser
Merk:
Hvis du returnerer en vare som er skadet eller brukt på en måte som reduserer verdien betydelig, forbeholder vi oss retten til å redusere eller nekte returen.
Hvis du ikke har kvitteringen, tilbyr vi deg å bytte varen mot en ny vare, eller du kan motta et gavekort. Verdien på gavekortet vil være den laveste prisen på varen de siste 30 dagene. Hvis du ikke har kvitteringen, kan butikken finne den hvis du har bankopplysningene for betalingen. Dette kan kun gjøres for kjøp gjort innen 1 år.
Tilpassede produkter som ikke er basert på standardvalg, som ikke vises i nettbutikken vår eller som er produsert etter dine egne spesifikasjoner, har ingen angrett.
Hvis du ønsker at JYSK skal ordne returen, refunderer vi ikke de opprinnelige fraktkostnadene, du vil også selv måtte stå for fraktkostnader for returfrakten. Hvis du returnerer en bestilling i en butikk som ble bestilt med hjemlevering fra butikken, vil du ikke få refusjon for fraktkostnadene.
Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.
Dersom du ønsker å kansellere din ordre før levering kan du ta kontakt med vår kundeservice. I åpningstiden er den raskeste måten å nå oss på via vår live chat. Husk å oppgi ditt ordrenummer.
Vi gjør oppmerksom på at uavhentet varer vil bli belastet med den opprinnelige fraktkostnaden på bestillingen. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.
Bestilling i butikk
Hvis du har lagt inn bestilling i butikk, vennligst kontakt butikken direkte eller kundeservice for å kansellere din bestilling. Hvis du har forhåndsbetalt din bestilling, må du henvende deg fysisk i butikken for å få refundert forskuddsbetalingen.
Bestilling på nett
Hvis du har lagt inn bestilling på nettsiden vår, må du kontakte kundeservice for å kansellere din bestilling. Hvis du kansellerer din bestilling før levering, vil vi returnere fraktkostnaden.
Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.
Den raskeste og enkleste måten å returnere produktet på er i en JYSK butikk. Hvis du returnerer produktet i en butikk, får du refusjon umiddelbart.
Hos JYSK bryr vi oss om bærekraft. Derfor ber vi deg om å beholde emballasjen til du er sikker på at du vil beholde kjøpet, slik at du kan bruke den til å returnere produktet. Når du returnerer et produkt i butikken foretrekker vi å motta det tilbake i original tilstand og emballasje. I dette tilfellet kan vi videreselge produktet og gjøre en annen kunde fornøyd. Hvis produktet ikke er i den opprinnelige tilstanden, vil butikken avgjøre om vi vil foreta en hel eller delvis refusjon, eller tilby et tilgodebevis. Det er ikke obligatorisk å demontere produktet når du returnerer det til en butikk.
Merk:
• Sørg for at du kan vise frem faktura du mottok på e-post. Dette er ditt kjøpsbevis og er nødvendig for å håndtere returen din. Du kan enten vise frem fra mobilenhet eller skrive den ut.
Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.
Retur av varer levert med PostNord:
Har du mottatt varen din med PostNord er den sendt som pakkepost. Følg derfor trinnene nedenfor dersom du ønsker å sende varene i retur til oss. Husk at du kan returnere varene i hvilken som helst av våre JYSK butikker om du ikke ønsker å stå for fraktkostnadene.
1. Fyll ut vårt angrerettskjema på nettsiden vår for å opprette din retur.
2. Når vi har mottatt forespørselen din, vil vi sende deg en returetikett.
3. Du vil motta returetiketten din på e-post, den må bare festes på returpakken. Om du ikke har tilgang til printer vil de kunne skrive den ut for deg på innleveringssted.
4. Pakk varen nøye og sett på returetiketten - helst i original emballasje.
5. Ta med pakken til ditt nærmeste innleveringssted for PostNord. Send innleveringsbekreftelsen du får på SMS i svar på mailen du tidligere har fått med returetiketten - og du vil motta en kreditnota som bekrefter refusjon.
Retur av varer levert med Bring:
Har du mottatt varen din med Bring er ordren sendt som stykkgods. Følg derfor trinnene nedenfor dersom du ønsker å sende varene i retur til oss. Husk at du kan returnere varene i hvilken som helst av våre JYSK butikker om du ikke ønsker å stå for fraktkostnadene.
1. Kontakt kundeservice gjennom vår kontaktside for å avtale vilkår for hentedato- og klokkeslett.
2. Demonter og pakk produkt nøye og helst I originalforpakning for å holde produktet trygt og sikre full refusjon.
3. Sikre overlevering av returordren til transportøren til avtalt tid. Du vil motta en kreditnota på e-post som bekrefter refusjon når ordren er bekreftet hentet.
Retur av varer hentet ut hos nærmeste JYSK:
Har du bestilt på vår nettside med henting i butikk, trenger vi at varen returneres til din nærmeste JYSK butikk. Husk å ta med din kvittering. Du kan lese mer om våre retur- og bytteregler.
Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.
Om du utfører en retur direkte i en av våre butikker vil du få kjøpesummen refundert direkte.
Har du returnert et produkt eller en ordre per post til vår distribusjonsadresse vil penger bli tilbakeført så snart produktet er registrert mottatt.
Vi gjør oppmerksom på at uavhentet varer vil bli belastet med den opprinnelige fraktkostnaden på bestillingen. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.
Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.
Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.
JYSK AS retter seg etter Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
Vi gir to års reklamasjonsrett på alle varer fra de mottas (med unntak av produkter som er ment å ha lang levetid. For disse gjelder fem år). Reklamasjonen må fremmes innen rimelig tid etter at du oppdager feilen.
Ta med produkt og kjøpsbevis til din nærmeste JYSK-butikk slik at vi kan undersøke avviket og tilby en løsning.
Velger du å kontakte vår kundeservice er det obligatorisk å sende inn bilder/video med avviket du opplever for betjening av din henvendelse i tillegg til kjøpsbevis.
Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.
Skulle JYSK ved en feiltagelse sende deg feil produkt eller du motta en mangelfull levering ber vi deg kontakte JYSK Kundeservice. JYSK vil dekke alle utgifter knyttet til ombytte og retur av feillevert vare eller ny levering av manglende produkt(er).
Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.
Om kolli leveres med skade anbefaler vi at du gjør følgende:
Nekte å motta sendingen. Påfør dette på sjåførens utleveringsseddel.
Aksepter leveringen og påfør mottak av kolli med synlig skade på sjåførens utleveringsseddel
Ta bilder som dokumenterer skaden og kontakt vår kundeservice med din bildedokumentasjon for videre behandling.
På denne måte kan vi identifisere årsaken til skaden og forhindre slike skader i fremtiden.
Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.
Uansett om en reklamasjon avdekkes før, under eller etter mottak av varen ber vi deg kontakte vår kundeservice
slik at vi kan hjelpe deg med en løsning på saken. Vi ber om at bildedokumentasjon av eventuelle skaded/feil/mangler inkluderes i din henvendelse for å sikre effektiv behandling.
Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.
Telefon & Chat:
Man-Fre: 09:00-17:00
Lør: 10:00-16:00
Søn: Stengt
Chat (Man-Tors):
09:00-18:00
Vi opplever for tiden stor pågang på telefon. For mindre ventetid og raskere svar så anbefaler vi å ta kontakt med oss på chat.