Retur og reklamasjon

"Har du spørsmål angående retur og reklamasjon, står vi klar til å
hjelpe deg. Finner du ikke svar på ditt spørsmål under, er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice."

Retur- og bytteregler

Svar

 

Hos JYSK er det enkelt å returnere eller bytte et produkt hvis du ombestemmer deg. Du kan returnere kjøpet ditt når som helst.

Vi gir full tilbakebetaling, uten tidsbegrensning, for produkter som returneres med kvittering. Dette gjelder for produkter som er kjøpt både i butikk og på nett.

Merk:

• Hvis du ikke har kvittering, kan vil tilby deg å bytte i et annet produkt eller en tilgodelapp.

• Hvis du returnerer et produkt som er skadet eller brukt på en slik måte at verdien er vesentlig redusert, forbeholder vi oss retten til å redusere tilbakebetalingen.

• Spesiallagde produkter som metervarer, madrasser eller garderobeskap med spesialmål har vanligvis redusert returverdi.

• Vi refunderer den opprinnelige fraktkostnaden. Kostnader for returfrakt dekkes av deg.

 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Når du handler fra JYSK.no, har du en 14 dagers angrefrist på kjøpet, beregnet fra tidspunktet da produktet mottas.
Hvis du vil oppheve kjøpet etter at du har mottatt produktet, må kjøpet oppheves ved å sende inn angrefristskjema. Du blir belastet for alle kostnader i forbindelse med returen av produktet hvis du benytter deg av angreretten.

  • Angrefristen betyr at du kan returnere produktet og få refundert produktprisen pluss eventuelle leveringskostnader som for eksempel tilleggstjenester osv.
  • Produktet må returneres til en JYSK-butikk eller til JYSKs distribusjonssenter (se adressen nedenfor) senest 14 dager etter at kjøpet ble opphevet og et angrerettskjema for returen ble sendt til JYSK. Dette kan gjøres ved å sende e-post til kundeservice hos JYSK eller ved å bruke et standard angrefristskjema, som kan lastes ned her.
  • Hvis flere produkter ble bestilt som én ordre, men levert hver for seg, beregnes fristen på 14 dager fra tidspunktet da det siste produktet ble levert.

    .

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

JYSK tilbyr en utvidet returrett og bytteservice som gjelder både kjøp på JYSK.no og kjøp i våre fysiske butikker.

Det er ingen tidsfrist forbundet med den utvidede returretten og bytteservicen. Du har mye mer tid enn de lovpålagte 14 dagene for kjøp via internett. Du kan også få produktkostnaden refundert i kontanter eller som en kreditnota, forutsatt at du tar med deg kvitteringen.

Returneres produktet senere enn 14 dager etter at du mottok produktet, vil du motta refusjon for produktet. Opprinnelige leveringsomkostninger og andre kjøpte serviceytelser refunderes ikke.

Hvis du vil benytte deg av vår utvidede returrett og bytteservice, må følgende vilkår være oppfylt.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Om du utfører en retur direkte i en av våre butikker vil du få kjøpesummen refundert direkte.
Har du returnert et produkt eller en ordre per post til vår distribusjonsadresse vil penger bli tilbakeført så snart produktet er registrert mottatt.
Vi gjør oppmerksom på at uavhentet varer vil bli belastet med den opprinnelige fraktkostnaden på bestillingen. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Dersom du ønsker å heve ditt kjøp før mottak tar du kontakt med JYSK Kundeservice på telefon: 21 49 36 00 eller via e-post: kundeserviceNO@jysk.com for å få hjelp til gjennomføringen av dette. Husk å oppgi ditt ordrenummer.

Kjøpesummen vil da bli refundert tilbake til ditt betalingskort så snart din ordre er ankommet vår distribusjonsadresse.

I andre tilfeller kan kjøpet oppheves ved å sende inn angrefristskjema. Du vil bli belastet for alle kostnader i forbindelse med returen av produktet hvis du benytter deg av angreretten.

Vi gjør oppmerksom på at uavhentet varer vil bli belastet med den opprinnelige fraktkostnaden på bestillingen. Dette gebyret dekker våre kostnader ved behandlingen av returen.
 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Våre butikker kan dessverre ikke ta imot gamle madrasser og møbler for avfallshåndtering som en ekstra tjeneste. 

Vi må dessverre henvise til egnet sted og lokal miljøstasjon. 
 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

JYSK tilbyr en utvidet retur- og bytterett, som gjelder kjøp gjort både i nettbutikken på JYSK.no og i våre fysiske butikker i Norge.  

Den utvidede retur- og bytteretten som tilbys av JYSK har ingen tidsbegrensning og gjelder lengre enn standard angrerett ved nettkjøp. Ved fremvisning av kvittering, kan vi returnere pengene for produktene til den opprinnelige betalingsmåten eller tilby deg et gavekort som tilsvarer verdien av kjøpet.

Dersom du ønsker å benytte deg av JYSKs bytte- og returrett uten tidsbegrensning, må følgende vilkår være oppfylt: 
  • For å få pengene tilbake, må du fremvise en kvittering for kjøpet. Hvis du ikke har en kvittering for kjøpet, vil vi kunne tilby deg bytte til et annet produkt eller refusjon av produktets verdi på gavekortet, i henhold til den laveste salgsprisen på produktet.
  • Hvis du returnerer et produkt som er skadet eller brukt på en måte som reduserer verdien betydelig, forbeholder vi oss retten til å redusere refusjonsbeløpet. 
  • Du må sørge for at produktets verdi ikke reduseres hvis du prøver produktet du vil returnere.
  • Produktet må kunne selges på nytt som et nytt produkt.
  • Umonterte møbler må returneres på en slik måte at alle delene (inkludert verktøy og installasjonsinstruksjoner) er inkludert i den originale emballasjen.
  • For madrasser anbefaler vi at du prøver dem mens du bruker madrassbeskytter, slik at madrassens verdi ikke reduseres.
  • Vi tilbyr en prøveperiode på 100 dager for madrasser i GOLD-serien (madrasser av skum, fjær og ramme samt kontinentalsenger). GOLD-garantien dekker ikke bytte av overmadrasser.  Les mer her: Prøv en GOLD-madrass

Vær oppmerksom på at fraktkostnadene ved retur og bytte ikke dekkes av JYSK Norge. Dersom du ønsker å sende produktene i retur kan de sendes til følgende adresse: 

JYSK Norge AS
Tevlingveien 23
1081 Oslo 

Ønsker du hjelp til å arrangere retur av større møbler, ber vi deg kontakte vår kundeservice  for bistand. Vår kundeservice vil bistå med bestilling av returfrakt og skaffe deg et prisoverslag på returfraktkostnaden.  

Du står selv ansvarlig for returfraktkostnaden og transportrisikoen. Vi ber deg benytte original emballasje eller pakke produktet på en forsvarlig måte før returtransport med formål om å unngå transportskader og unødig transportrisiko.  

Du vil kunne unngå returkostnader hvis du selv returnerer produktene til nærmeste JYSK-butikk. Returner produktet helst i originalemballasjen og ta med kjøpskvitteringen til butikken.

Finn din nærmeste butikk her

Som følge av den alvorlige situasjonen vi alle befinner oss i kan vi på kort varsel pålegges å stenge butikker for kunder. De stengte butikkene kan ikke behandle returer som normalt. 

I de tilfellene hvor butikken du ønsker å bringe din retur eller reklamasjon til holder stengt, må vi be deg benytte en åpen butikk eller avvente til butikken har tillatelse til åpne igjen.




 
 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Ja. Hos JYSK har du mulighet til å returnere eller bytte et produkt dersom du ombestemmer deg. Vi tilbyr tilbakebetaling for produkter som returneres med kvittering, uansett som kjøpet er gjort på nett eller i en av våre fysiske butikker. 

Vær oppmerksom på at vi forbeholder oss retten til å redusere tilbakebetalingen dersom produktet som returneres er skadet eller er brukt på en måte at verdien er vesentlig redusert. Varens stand vurderes først når produktet returneres. 

Merk at dersom kvittering ikke kan fremvises, kan vi tilby deg å bytte til en annen vare eller en tilgodelapp.  

Du kan bytte eller returnere produktene dine i en av våre JYSK-butikker over hele Norge for å unngå fraktkostnader.

Ta med varen til en JYSK-butikk i original forpakning om mulig. Dersom du ikke har originalemballasjen tilgjengelig så setter vi pris på om gjør det du kan for å hindre transportskader i forbindelse med returen. Husk å ta med din kvittering.

Som følge av den alvorlige situasjonen vi alle befinner oss i kan vi på kort varsel pålegges å stenge butikker for kunder. De stengte butikkene kan ikke behandle returer som normalt. 

I de tilfellene hvor butikken du ønsker å bringe din retur eller reklamasjon til holder stengt, må vi be deg benytte en åpen butikk eller avvente til butikken har tillatelse til åpne igjen.  

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Legg ved alle filene dine i dette feltet.
Støttede filtyper er: png jpg gif pdf doc docx heic.

Reklamasjoner

Svar

Om kolli leveres med skade anbefaler vi at du gjør følgende:

  • Nekter å motta sendingen. Påfør dette på sjåførens utleveringsseddel.

  • Aksepter leveringen og påfør mottak av kolli med synlig skade på sjåførens utleveringsseddel

  • Ta bilder som dokumenterer skade 

På denne måte kan vi identifisere årsaken til skaden og forhindre slike skader i fremtiden. 

I alle reklamasjonssituasjoner kontakt JYSK Norge sitt kundeservice slik at vi kan bistå med løsning på reklamasjonen.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

JYSK AS retter seg etter Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven).
Vi gir to års reklamasjonsrett på alle varer fra de mottas (med unntak av produkter som er ment å ha lang levetid. For disse gjelder fem år). Hvis varen hadde en feil da den ble solgt, har du rett til en ny vare, eller vi sørger for å reparere varen. Reklamasjonen skal skje innen rimelig tid etter at du oppdager feilen.
Varen skal enten returneres til en av JYSKs fysiske butikker eller til JYSKs distribusjonsbutikk sammen med utskrift/kopi av fakturaen og beskrivelse av reklamasjonen. Varer som returneres til JYSKs distribusjonsbutikk skal sendes til:
JYSK AS
TEVLINGEVEIEN 23
1081 OSLO
Retur avtales ved å kontakte JYSK Kundeservice på tlf. 21 49 36 00 eller via e-post: kundeserviceNO@jysk.com. Du må betale porto/frakt i forbindelse med returen. Men hvis reklamasjonen er berettiget og skjer til riktig tid, refunderer vi naturligvis dine utgifter til frakt/porto.
Hvis du ønsker å få kjøpesummen tilbakebetalt, kan dette skje kontant i en av våre JYSK butikker. Alternativt overfører vi kjøpesummen til betalingskortet som ble brukt ved betaling mot fremvisning av kvittering.


 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Skulle JYSK ved en feiltagelse sende deg feil produkt eller du motta en mangelfull levering ber vi deg kontakte JYSK Kundeservice. JYSK vil dekke alle utgifter knyttet til ombytte og retur av feillevert vare eller ny levering av manglende produkt(er).

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Uansett om en reklamasjon avdekkes før, under eller etter mottak av varen ber vi deg kontakte JYSK kundeservice på telefon: 21 49 36 00 eller per e-post: kundeserviceNO@jysk.com
 slik at vi kan hjelpe deg med en løsning på saken. Vi ber om at bildedokumentasjon av en eventuell skade/feil/mangel vedlegges i en e-post.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Legg ved alle filene dine i dette feltet.
Støttede filtyper er: png jpg gif pdf doc docx heic.