Spørsmål til bestillinger i nettbutikken

Vi står klare til å hjelpe deg, uansett om du har spørsmål angående betalingsmuligheter, Click & Collect eller hvordan du annulerer eller endrer din ordre. Finner du ikke svar på ditt spørsmål under, er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice.

Betaling

Hva menes med JYSK prisgaranti?

+

JYSK tilbyr prisgaranti i 30 dager etter ditt kjøp hos oss.
 

Dersom du kjøper et produkt hos JYSK og deretter ser at vi annonserer samme produkt til en lavere pris, utbetaler vi gjerne prisdifferansen i form av et gavekort. Gavekortet er gyldig i fem år og kan benyttes ved betaling i vår nettbutikk JYSK.no, samt i alle våre fysiske butikker i Norge.
 

Prisgarantien vår gjelder også dersom identisk produkt er annonsert til en billigere pris hos en annen butikkjede eller nettbutikk i Norge. Les mer under vilkår og unntak.
 

Vilkår:

  • Prisgarantien gjelder innen 30 dager fra kjøps- eller leveringsdato.

  • Du må fremvise original kvittering for å benytte deg av JYSK sin prisgaranti.

  • Den lavere prisen må være gjeldende på det tidspunktet hvor prisgarantien ønskes.

  • Dokumentasjon på lavere pris hos annen butikk må presenteres i form av kampanjeavis, lenke til tilbudet og produktets spesifikasjon eller lignende.
     

Unntak:

  • Produkter som ikke er identiske. Med identisk refererer vi til produkter med samme tekniske spesifikasjoner, samme merke og produsent, samme størrelse og dimensjon, samme modell og farge, samme innhold og tilbehør.

  • Prisgarantien inkluderer ikke tilbud ved ny- og gjenåpning av butikker eller tilbud ved salg av restbeholdning, utstillingsmodeller, spesialbestillinger og sesongvarer.  

  • Prisgarantien inkluderer ikke tilleggstjenester som fraktkampanjer, levering og innbæring.

  • Prisgarantien inkluderer ikke kjøp til bedrift. Prisgarantien gjelder kun for private kjøp.
     

Ta med din kvittering og dokumentasjon til din nærmeste JYSK butikk mens den nedsatte prisen er gjeldende eller kontakt vår kundeservice.  

 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hvilke betalingsmuligheter har jeg i nettbutikken JYSK.no?

+

Du kan velge blant følgende betalingsmetoder i nettbutikken på JYSK.no:

  • Kort
  • Vipps
  • Klarna
  • Gavekort

Betalingskort

  • Visa
  • Mastercard


Ved betaling på JYSK.no blir du bedt om å taste inn følgende informasjon fra ditt betalingskort:

  • Kortnummer (16 sifre preget inn på forsiden av kortet)

  • Utløpsmåned og år (preget inn i på forsiden kortet)

  • CVC kode (de 3 siste sifrene i kortets signaturfelt)

Dersom du opplever å få feilmelding ved gjennomføring av betalingen kontakt kortutsteder eller JYSK Kundeservice. Opplys gjerne om hvilken feilmelding du får opplyst.

JYSK Kundeservice kan ikke ta i mot din kortinformasjon og gjennomføre betalingsautorisasjon for deg av hensyn til din betalingsikkerhet og  ditt personvern. 

VIPPS
Betaling via VIPPS er tilgjengelig under betalingsalternativ. Ved valg av VIPPS blir du omdirigert til VIPPS for å gjennomføre steget for betalingsautorisasjon i din VIPPS applikasjon. Betalingsbekreftelsen din lagres i VIPPS-appen under "Betalinger" og "Historikk". 

Klarna Faktura

Når du velger å betale via Klarna faktura vil det bli gjennomført en kredittvurdering av deg basert på personnummeret ditt. En sammenligning mellom personnummeret og den folkeregistrerte adressen vil også gjennomføres for å sikre at personen er den han eller hun utgir seg for å være.

Her finner du mer informasjon om Klarna, og her kan du lese brukervilkårene deres. Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

JYSK Kundeservice har ikke tilgang til din personlige kredittinformasjon av sikkerhetsmessige årsaker tilknyttet ditt personvern.  For spørsmål vedrørende kredittgodkjenning eller avslag må vi henvise deg til Klarna.  

Gavekort
Ved bestilling med gavekort i nettbutikken må gavekortkoden legges inn mens du er på siden som viser din handlekurv, i steget før du går videre til adresse- og leveringsinformasjon. Når handlekurven med produktene vises så kan du klikke "Bruk gavekort" for å registrere din gavekortkode. Gavekortkoden må bestå av 16 siffer og inkluderer de siste 4 sifferne i skrapefeltet på ditt gavekort. Gavekortkoden må registreres uten mellomrom mellom sifferne. 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hvor kan jeg bruke et JYSK gavekort?

+
Gavekort kan brukes i landet de er kjøpt /utstedt i. Du kan benytte gavekortet som betalingsmiddel i alle butikker samt i nettbutikken på JYSK.no. Gavekortet er gyldig i fem (5) år fra utstedelsesdato. 

Betaling med gavekort på JYSK.no
Ved bestilling med gavekort i nettbutikken må gavekort koden legges inn mens du er på siden som viser din handlekurv, i steget før du går videre til adresse- og leveringsinformasjon. Når handlekurven med produktene vises så kan du klikke "Bruk gavekort" for å registrere din gavekortkode. Gavekortkoden må bestå av 16 siffer og inkluderer de siste 4 sifferne i skapefeltet på ditt gavekort. 

 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hvordan behandles mine personlige opplysninger i en kundetilfredetsundersøkelse?  

+
Alle kunder som gjennomfører en bestilling i vår nettbutikk på JYSK.no eller reservasjon via vår Click&Collect funksjon må godkjenne salgs- og leveringsbetingelsene før bestillingen gjennomføres.  
Under kapittel 8. Personvernprinsipper er det opplyst om følgende: 

«Vi bruker e-postadressen din som en lenke i utfyllingen av ordrene dine og i form av undersøkelser. Hvis du ønsker å motta vårt nyhetsbrev, krever det samtykke fra deg.»

Kundetilfredshetsundersøkelsen sendes fra JYSK, med en lenke til SurveyMonkey som inneholder spørsmålsparametere for følgende informasjon:
•    order_type
•    order_ID
•    recipient_key
•    customer_key
•    sales_org

I forbindelse med kundetilfredshetsundersøkelsen utleveres ikke din e-postadresse eller dine personlige opplysninger til vår samarbeidspartner SurveyMonkey. Opplysninger knyttet til deg personlig er krypterte av hensyn til ditt personvern. Lenken til undersøkelsen er en hyperkobling i e-posten og ikke en direkte integrasjon mot SurveyMonkey. 

Formålet med kundetilfredshetundersøkelsen er å samle informasjon som bidrar til forbedringer av våre produkter og tjenester. Vi setter stor pris på om du ønsker å gi oss din tilbakemelding i undersøkelsen. Dersom du ikke ønsker å dele din tilbakemelding i undersøkelsen likevel eller ikke har anledning respekteres ditt valg.

Til tross for at salgs- og leveringsbetingelsene ble godkjent ved opprettelse av bestilling på JYSK.no, har du rett til at personopplysninger om deg slettes. Du har rett til å bli glemt. Gi oss gjerne tilbakemelding dersom du ønsker å benytte deg av denne retten. 

Dersom du ønsker å benytte deg av din innsynsrett eller din rett til å bli glemt kan vårt kundesenter bistå med å formidle forespørsel til aktuell avdeling internt. I henhold til lovverket skal forespørselen innfris i løpet av 30 dager fra vi mottar din begjæring.   

 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg er bedriftskunde – kan jeg handle online?

+
Ønsker din bedrift å bestille varer på JYSK.no kan dere søke om bedriftskonto her: https://jysk.no/b2b/profile/create
Har dere allerede bedriftskonto, logg inn her for å handle: https://jysk.no/b2b/login

Alternativt kan bedriftsavdelingen vår nås på e-post b2b-no@jysk.com eller ved å ringe til 21 07 87 50 (tastevalg 1).

Les med om B2B her - https://jysk.no/jysk-B2B

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Når trekkes betalingen fra min konto?

+
Når du har opprettet din ordre og gjennomført betalingsautorisasjon på JYSK.no reserveres kjøpesummen på ditt betalingskort. Når din ordre er pakket og sendes fra vårt lager i Danmark vil kjøpesummen bli trukket og beløpet bokføres. 

Vær oppmerksom på at reservasjonstiden kan variere fra bank til bank. Dette kan medføre at noen av våre kunder opplever å få kjøpesum fristilt til disponibel saldo.  

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Reservasjon av ordre - Click & Collect

Butikken har ikke informert meg om at min reservasjon er klar for henting?

+
Butikken vil bekrefte din reservasjon innen 30 minutter innen åpningstiden. Hvis du legger inn bestillingen utenfor åpningstidene, vil de bekrefte bestillingen innen 30 minutter når de er åpne igjen. Hvis du ikke har mottatt meldinger eller samtaler fra butikken, bes du kontakte oss slik at avviket kan undersøkes.  

Kontaktinformasjon om din lokale JYSK butikk finner du her.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Hvor lenge er min click & collect ordre reservert?

+

Har du foretatt en Click & Collect-reservasjon vil du få beskjed på e-post og SMS så snart butikkens ansatte har varene dine klare for henting. Dine varer skal hentes innenfor butikkens åpningstid på dagen eller senest de to påfølgende åpningsdagene.

For en Click & Collect-reservasjon er prisen på reservasjonstidspunktet gjeldende pris. Også i tilfeller hvor varen hentes senere enn prisens gyldighet. Vi holder alltid den laveste prisen.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Endring eller annullering av ordre

Hvordan kan jeg kansellere min ordre?

+
Hvis du har bestilt varer direkte i en av våre butikker:
  • Hvis du ønsker å kansellere hele eller deler av din ordre kontakt butikken direkte.
Hvis du har reservert varer i butikk via JYSK.no:
  • For å kansellere din Click&Collect reservasjon kan du trykke "Klikk her for å kansellere din reservasjon" i e-postbekreftelsen.  
Hvis du har bestilt varer via vår nettbutikk på JYSK.no:
  • Hvis du ønsker å kansellere hele eller deler av din ordre kontakt vår kundeservice

Det er ikke mulig å kansellere ordre bestilt på spesialmål.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg har ikke mottatt min kvittering?

+
Din kvittering sendes til din registrerte e-postadresse vedlagt sendingsbekreftelsen.

Dersom du ikke har mottatt din  kvittering kan det være at denne har blitt identifisert som "Søppelpost/Junk mail". Prøv å sjekke "Søppelpost/Junk mail" mappen i innboksen din. Hvis kvitteringen har havnet der, kan du markere at dette ikke er søppelpost. Du vil da motta din kvittering direkte i innboksen ved neste anledning.

Vær oppmerksom på at enkelte vedlegg dessverre ikke vil være synlige via mail på nettbrett og smarttelefoner grunnet vedleggets oppløsning.

Om din kvittering fortsatt ikke er tilgjengelig kontakt vår kundeservice

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Jeg har ikke mottatt min ordrebekreftelse?

+
Om du ikke har mottatt din ordrebekreftelse kan det være at denne har blitt identifisert som spampost. Prøv å sjekke spampostmappen i innboksen din. Hvis ordrebekreftelsen har havnet der, kan du markere at denne ikke er spampost. Du vil da motta din ordrebekreftelse direkte i innboksen ved neste anledning.
Om din ordrebekreftelse fortsatt ikke er tilgjengelig kontakt vår kundeservice

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kan jeg endre min ordre?

+

Hvis du har bestilt direkte i en av våre butikker: 

Kontakt butikken direkte. For å kunne endre ordren må du besøke butikken fysisk. Husk å ta med din kvittering. 

Hvis du har bestilt på JYSK.no:

Hvis du vil endre innholdet i bestillingen:

  • Dessverre kan vi ikke legge til produkter i allerede bestilt ordre. Dersom du vil bestille flere produkter, vennligst legg inn en ny bestilling. Du kan også kontakte vår kundeservice for å kansellere den opprinnelige bestillingen (hvis bestillingen ennå ikke er samlet / sendt), slik at du kan legge inn en helt ny bestilling på alle produktene du ønsker.
 
  • Hvis bestillingen dine ennå ikke har nådd innsamlingsfasen på vårt sentrallager, kan vår kundeservice fjerne produkter fra bestillingen og kansellere hele bestillingen. Hvis du vil at vi skal gjøre dette, kan du kontakte vår kundeservice umiddelbart på chat eller telefon. 
 

Hvis du vil endre ordreinformasjon:

  • Dersom du har registrert feil mobilnummer, e-postadresse, postnummer eller lignende i din ordre ber vi deg ta kontakt med vår kundeservice.  


Vår kundeservice har ikke tilgang til å endre valgt betalingsmetode i din ordre av hensyn til sikkerheten knyttet til din betalingsautorisasjon. Dersom du ønsker å endre fra valgt betalingsmetode må ny bestilling opprettes med ønsket innhold og betalingsmetode. Vår kundeservice kan bistå med kansellering av opprinnelig bestilling.

Det er ikke mulig å kansellere eller foreta endringer på bestillinger gjort på spesialmål.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kontakt kundeservice

Åpningstider for kundeservice

For rask hjelp, kontakt oss via chat. Unngå telefonkø og ventetider – vi er her for deg!

Åpningstider

Telefon:

  • Mandag - Fredag: 09:00 - 17:00
  • Lørdag: 10:00 - 16:00
  • Søndag: Stengt

Chat:

  • Mandag - Fredag: 09:00 - 18:00
  • Lørdag: 10:00 - 16:00
  • Søndag: Stengt
Du finner åpningstider til våre JYSK butikker her.