Frakt og levering

"Har du spørsmål angående levering, står vi klar til å hjelpe deg. Finner du ikke svar på ditt spørsmål under, er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice."

Generelt

Fraktprisen beregnes i nettbutikken med hensyn til ordrevolum og leveringssted. Når ønskede varer er lagt i kurv og ønsket leveringsadresse og fraktmetode er valgt beregnes fraktprisen i nettbutikken. Fraktprisen beregnes før du eventuelt går videre til betaling. 

Fraktpriser fra NOK 79,95,- på våre postpakker, levering skjer til valgt utleveringssted. Ved de fleste postnummer tilbys også Postnord Hjemlevering, da vil du få varen levert på døren til din adresse. Er det hjemlevering på ditt postnummer vil valget komme opp under "Velg leveringsalternativ" i vår utsjekking. 

Fraktpriser fra NOK 449,- på stykkgods. Levering av stykkgods skjer som standard til hovedinngangen på bakkeplan ved kundens adresse, eller ved første hindring/bom (curbside). Stykkgods leveres av Bring til din leveringsadresse innenfor 6-9 virkedager (man-fre). Dette gjøres etter den leveringsplan som er tilgjengelig. Innbæring er mulig å legge til som en tilleggstjeneste. Denne tjenesten koster ekstra i tillegg til vanlig frakt kostnad.


Om JYSK skulle bli nødt til å dele opp din ordre grunnet forsinkelser på enkelte produkter i din ordre vil JYSK dekke de eventuelle tilleggsutgiftene knyttet til frakt.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Postpakker (mindre varer): Leveres med Postnord til valgt utleveringssted. Hjemlevering tilbys ved de fleste postnummer og koster ekstra.

 

Stykkgods (store varer): Leveres med Bring til hovedinngangen eller ved første hindring/bom. Levering tar 6–9 virkedager (man–fre).

Transportøren kontakter deg via SMS eller telefon for leveringsdato og tidsvindu. Tidsvinduene varierer avhengig av område.

 

Innbæring:
Ønsker du varen båret inn i hjemmet, kan du velge innbæring mot en ekstra kostnad. Sjekk at døråpninger og trapper er brede nok, og at gulv er dekket til for å unngå riper og andre skader. Du må selv kvitte deg med emballasjen.

 

Levering til øyer:
Øylevering har en ekstra kostnad. Hvis transportøren ikke leverer direkte til øya, kan varen hentes ved fergeleie på fastlandet.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

JYSK leverer til hele Norge på fastlandet og øyer med bro- og veiforbindelse. JYSK leverer per i dag ikke til Svalbard.

Spesielle regler gjelder for levering til øyer:
I de tilfeller der vår transportør ikke leverer til øy, vil det være mulig å få forsendelsen levert til fergeleie på fastlandet.
 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Når bestillingen din sendes fra hovedlageret i Danmark, vil du motta en sendingsbekreftelse på e-post som inkluderer både faktura og kollinummer.

Merk at vedlagt faktura er kvittering for ditt kjøp når du har betalt med kort i nettbutikken. Har du valgt Klarna, vil du motta en egen faktura fra Klarna. 

Du kan spore og følge din ordre via vedlagte link eller via transportørens nettside: 
  • Stykkgods levert med Bring, kan spores her: https://www.posten.no/ 
  • Postpakker levert med Postnord, kan spores her: http://www.postnord.no/nb 
Transportøren vil varsle deg når forsendelsen er ankomstregistrert og sortert ved deres terminaler i Norge.  

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Levering fra nettbutikken:
Produkter sendes fra vårt hovedlager i Danmark. Leveringsalternativer bestemmes automatisk basert på størrelse og vekt og vises ved utsjekk.

 

Leveringsalternativer:

  • JYSK butikk: Varene leveres til valgt JYSK-butikk. Du får SMS og e-post når de kan hentes. Bestillinger må overstige 1000 kr og hentes innen 7 dager etter ankomst.
  • Bring Hjemlevering: Varene leveres til din adresse. Bring kontakter deg for avtale om leveringsdato.
  • PostNord MyPack: Pakken sendes til et MyPack-utleveringssted. Du får SMS/e-post når den er klar. Uavhentede pakker returneres etter 7 dager - for uavhentede pakker vil ikke fraktkostnaden refunderes.

 

Innbæring:
Standard levering er til hoveddør (curbside). Innbæring til ett rom kan bestilles mot ekstra kostnad. 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Vi beklager hva som har skjedd, og vi vil gjøre alt vi kan for å avklare saken så snart som mulig.

Kontakt vår kundeservice med informasjon om følgende:
 

  • Ditt originale ordrenummer

  • Hvilke produkter mottok du

  • Er det noe tilleggsinformasjon om pakker du har mottatt, f.eks. et annet sporingsnummer, navn på en annen person osv.
     

Bilder som dokumenterer avviket du opplever kan sendes til vår kundeservice

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Både Click & Collect og levering til butikk er gratis, men Click & Collect gir raskere henting og lar deg betale i butikken. Med Click & Collect kan du reservere varer på JYSK.no og hente dem i din valgte butikk. Reservasjonen er gyldig bestillingsdagen og de to påfølgende åpningsdagene. Du får beskjed via SMS og e-post når produktet er klart for henting.

 

Vær oppmerksom på at noen av produktene våre kun er til salgs i vår nettbutikk, og at disse produktene ikke kan reserveres fra butikken. Du kan bare reservere produkter som butikken har på lager for øyeblikket. Velg "Legg i kurv" hvis du vil ha varen levert fra hovedlageret vårt. For bestillinger fra hovedlager til butikk må totalbeløpet være minst 1000 NOK, og betalingen skjer ved bestilling på nett.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Vi har dessverre ikke tilgang til å sette leveringsdato på vegne av transportør. Leveringsdato avtales mellom deg som mottaker og transportør når forsendelsen er ankommet Norge. Vår kundeservice kan ikke fremskynde levering.

Bring vil kontakte deg direkte for leveringsavtale når forsendelsen er ankommet og sortert ved aktuell utkjøringsterminal i Norge.  Du vil motta en SMS med en lenke hvor du kan velge ønsket dato og tidsrom for din levering.

Dersom du ikke er tilgjengelig for mottak på leveringsadressen på avtalt leveringsdato vil forsendelsen returneres, og du vil bli belastet for ekstra kostnad dersom du ønsker å sette opp ny leveringsavtale. 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Uansett hvor du bor, bistår vi gjerne med bestilling av hjemkjøring. Du kan bestille hjemlevering når du handler i en JYSK butikk.

Frakttillegget må forhåndsbetales på stedet i aktuell butikk før oppdraget gjennomføres av budbiltransportør.

Prisen på hjemleveringen kan variere fra butikk til butikk og avgjøres av lokal budbiltransportørs priser og retningslinjer. Du kan sjekke eksakte priser og vilkår ved å besøke aktuell JYSK butikk eller ved å kontakte vår kundeservice som kan videreformidle prisforespørselen til aktuell butikk. .

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

JYSK kan levere varer høyst 30 dager etter kjøpstidspunktet. Forventet leveringstid er angitt i henhold til hva som er forventet basert på vår og våre transportørers generelle ledetid. Vi tar forbehold om at det kan oppstå forsinkelser som følge av force majeure, vær og uforutsette hendelser.

JYSK og våre samarbeidspartnere vil gjøre det vi kan for at avtalte leveranser og tjenester skal skje i henhold til avtale. 

(PostNord) Pakkegods:
Forventet leveringstid er 3-7 virkedager. Du vil motta en sendingsbekreftelse når ordren er sendt fra vårt hovedlager i Danmark. Videre vil PostNord varsle deg om levering når forsendelsen er ankomstregistrert i Norge og ved utleveringsstedet. 

(Bring) Stykkgods:
Forventet leveringstid er 6-9 virkedager.

Du vil motta en sendingsbekreftelse når ordren er sendt fra vårt hovedlager i Danmark. Videre vil Bring kontakte deg for leveringsavtale når forsendelsen er ankomstregistrert ved aktuell utkjøringsterminal i Norge. Leveringsdato og tidspunkt tilbys av Bring i henhold til transportørens kjøreruter. 

Levering til en JYSK butikk:

Ordren din vil være klar for henting i butikken innen 5–9 virkedager, men dette er ikke en garantert leveringstid. Du vil motta en SMS når ordren har ankommet og er klar for henting. Vær oppmerksom på at bestillinger med levering til butikk må ha en totalverdi på minst 1000 kr.


Merk at noen varer kun er tilgjengelig for valg av hjemlevering på grunn av varens vekt eller størrelse.

Hvis varen du leter etter er på lager hos din lokale JYSK butikk, kan du reservere varer online og hente dem i butikken via vår Click & Collect-tjeneste. På JYSK.no kan du se hvilke butikker varen er tilgjengelig i. Du betaler for bestillingen din når du henter den i butikken. Vær oppmerksom på at våre "KUN ONLINE" -varer dessverre ikke kan reserveres for Click & Collect.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Kontakt kundeservice

Live chat - Offline
Snitt ventetid: 20 sekunder
21 49 36 00
Ca 15 minutter. For raskere svar, kontakt oss på chat.
Åpningstider for kundeservice

Telefon & Chat:
Man-Fre: 09:00-17:00
Lør: 10:00-16:00
Søn: Stengt

Chat (Man-Tors):
09:00-18:00 

Vi opplever for tiden stor pågang på telefon. For mindre ventetid og raskere svar så anbefaler vi å ta kontakt med oss på chat. 

Du finner åpningstider til våre JYSK butikker her.