Frakt og levering

"Har du spørsmål angående levering, står vi klar til å hjelpe deg.
Finner du ikke svar på ditt spørsmål under, er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice."

Generelt

Svar

For postpakker er dette dessverre ikke mulig, men postpakkene vil bli liggende på ditt valgte utleveringssted i 14 dager før den returneres til JYSK AS.
For levering av stykkgods skjer levering etter transportørens leveringsplaner til de ulike postnumrene.

Når din ordre har ankommet transportør sin terminal vil du motta en SMS og e-post som med en link der du går inn og velger ønsket dato og tidspunkt for din leveringen av din ordre. Du kontaktes av sjåføren ca. 30 minutter før levering finner sted.  Om du ikke er tilgjengelig for mottak på leveringsadressen på avtalt leveringsdato vil du bli belastet for ekstra kostnad knyttet til ny levering.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Ja, du kan bestille varer via vår nettbutikk JYSK.no og hente disse i en av våre butikker. 
Som kunde har du to muligheter til å bestille varer i nettbutikken og hente de i en av JYSK sine fysiske butikker. I begge tilfeller unngår du å bli belastet for fraktkostnad.

Click & Collect ( klikk for å hente i butikk ) tilbys på alle varer som finnes i våre fysiske butikker. Velger du Click & Collect , får du beskjed fra butikken når du kan hente din reservasjon. Den skal hentes innenfor butikkens åpningstid, senest 2 dager etter reservering, eller de 2 førstkommende åpningsdagene. Når butikken har behandlet og klargjort din reservasjon, vil du motta en e-post og sms med informasjon om dette.
Vær oppmerksom på at noen produkter kun vil være tilgjengelig for kjøp i butikk, mens andre kun vil være tilgjengelig via JYSK.no. Varene dette gjelder er tydelig merket med informasjon om dette.

"Hent i butikk" er tilgjengelig på et stort antall produkter, da denne tjenesten også omfatter store deler av vårt "kun online" sortiment. Butikken har ikke "kun online" produkter på lager, det må derfor forventes en leveringstid på 5-9 virkedager før varene er klar til henting i butikk. Du betaler for varene når du bestiller på JYSK.no

Vi anbefaler at du velger "Klikk for å hente i butikk"(Click & Collect) hvis du ønsker å bestille varer som allerede er tilgjengelig i butikken. Dersom du ønsker en vare tilsendt til butikken velger du "Legg i kurv". Varene blir sendt fra vårt hovedlager i Danmark. Merk at totalbeløpet på varer med en "Kun Online" bestilling må overstige 600 kr hvis du ønsker varene levert til din lokale JYSK butikk. 

Begge leveringsalternativene er gratis, men med "Klikk for å hente i butikk" kan du hente varene raskere og du forhåndsbetaler ikke for varene.
 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

 JYSK leverer til hele landet på fastlandet og til øyer med bro forbindelse. JYSK leverer per i dag ikke til Svalbard. I de tilfeller der vår transportør ikke levrer til en øy, vil det være mulig å få varene levert til fergeleie på fastlandet.

• Fraktpriser fra NOK 49,- på våre postpakker, levering skjer til valgt utleveringssted. Ved de fleste postnummer tilbys også Postnord Hjemlevering, da vil du få varen levert på døren på din adresse. Er det hjemlevering på ditt postnummer, vil valget komme opp under " Velg leveringsalternativ " i vår utsjekking. Denne tjenesten koster ekstra i tillegg til vanlig frakt kostnad.

• Fraktpriser fra NOK 299.- på stykkgods. Levering av stykkgods skjer som standard til hovedinngangen på bakkeplan ved kundens adresse ( Curbside ). Stykkgods leveres av Bring til din leveringsadresse innenfor 7-13 virkedager (man-fre). Dette gjøres etter den leveringsplan som er tilgjengelig på kjøpstidspunktet.


• Det er mulig å bestille ytterligere tjenester knyttet til levering av stykkgods. Tjenesten " Innbæring" tilbys ikke til alle postnummer i hele landet. Du kan kun velge denne tjenesten om den tilbys på din adresse. Dette sjekker du enkelt i kassen ved utsjekking. Denne tjenesten koster ekstra i tillegg til vanlig frakt kostnad.

• Vår transportør tilbyr i de fleste større byer daglig levering innenfor tre tidsvinduer: 09-13, 13-17, 17-21.
I byer og tettsteder er tidsvinduene: 09-15, 15-22. Ikke daglige levering.
Perifere strøk er tidsvinduet: 12-20. Ikke daglig levering.

• Om JYSK skulle bli nødt til å dele opp din ordre grunnet forsinkelser el. på enkelte produkter i din ordre vil JYSK dekke de eventuelle tilleggsutgiftene knyttet til frakt.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Når din ordre sendes fra vårt lager mottar du en e-post med sporingsnummer og din fakturabekreftelse.
Du kan spore og følge din ordre via vedlagte link eller via transportørens nettside.
Stykkgods levert med Bring, kan spores her: https://www.posten.no/ 
Postpakker levert med Postnord, kan spores her: http://www.postnord.no/nb 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

JYSK leverer til hele Norge på fastlandet og øyer med broforbindelse. JYSK leverer per i dag ikke til Svalbard.

Spesielle regler gjelder for levering til øyer:
I de tilfeller der vår transportør ikke leverer til en øy vil det være mulig å få varen levert til fergeleie på fastlandet. Bor du på en øy og ønsker mer info angående levering til ditt postnummer, ta gjerne kontakt med JYSK kundeservice på 21 49 36 00.

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

Skulle JYSK ved en feiltagelse sende deg feil produkt ber vi deg kontakte JYSK 
Kundeservice på telefon 21 49 36 00 eller på e-post: kundeserviceNO@jysk.com 

JYSK vil dekke alle utgifter knyttet til ombytte og retur av feillevert vare.

 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

For postpakker ( mindre varer som dyner, håndklær, sengesett o.l ) gjelder følgende levering:
•  Postnord Logistics, levering skjer til valgt utleveringssted. Ved de fleste postnummer tilbys også Postnord Hjemlevering, da vil du få varen levert på døren på din adresse. Er det hjemlevering på ditt postnummer, vil valget komme opp under " Velg leveringsalternativ " i vår utsjekking. Denne tjenesten koster ekstra i tillegg til vanlig frakt kostnad.

For stykkgods ( store varer- f.eks madrasser, sengeløsninger og møbler ) gjelder følgende levering:
•  Levering av stykkgods skjer som standard til hovedinngangen på bakkeplan ved kundens adresse ( Curbside ). Stykkgods leveres av Bring til din leveringsadresse innenfor 7-13 virkedager (man-fre). Dette gjøres etter den leveringsplan som er tilgjengelig på kjøpstidspunktet.
Vår transportør tilbyr i de fleste større byer daglig levering innenfor tre tidsvinduer: 09-13, 13-17, 17-21.
I byer og tettsteder er tidsvinduene: 09-15, 15-22. Ikke daglige levering.
Perifere strøk er tidsvinduet: 12-20. Ikke daglig levering.

• Det er mulig å bestille ytterligere tjenester knyttet til levering av stykkgods. Tjenesten " Innbæring" tilbys ikke til alle postnummer i hele landet. Du kan kun velge denne tjenesten om den tilbys på din adresse. Dette sjekker du enkelt i kassen ved utsjekking. Prisen vil variere i forhold til postnummer og størrelse/vekt på produktene. Forskjellen på " innbæring" og vanlig levering (curbside) er at innbæring, inkluderer levering inn i hjemmet til èn (1) av dine utpekte rom/plassering. Tjenesten tilbys ikke i hele landet.Dette kan være en fordel hvis du bor i blokk eller har hus med flere etasjer. Velges ikke "innbæring" som tilleggsvalg vil din vare bli levert ved din hoveddør på gateplan (curbside). Sjåfør vil da ikke være behjelpelig med å få båret varen inn i huset/leiligheten.Denne tjenesten koster ekstra i tillegg til vanlig frakt kostnad.

Levering vil skje innenfor avtalt leveringstid. Du kontaktes per sms eller telefon for avtale om leveringsdato og tidsvindu direkte av transportøren når din ordre har ankommet deres terminal i Norge.
Dersom du har opplyst ditt telefonnummer vil sjåføren ta kontakt med deg ca 30 minutter før ankomst til din adresse.

Spesielle regler gjelder for levering til øyer:
I de tilfeller der vår transportør ikke leverer til en øy vil det være mulig å få varen levert til fergeleie på fastlandet. Bor du på en øy og ønsker mer info angående levering til ditt postnummer, ta gjerne kontakt med JYSK kundeservice på 21 49 36 00.
 
Vær vennlig å opplyse JYSK og transportør om leveringsadressen på forhånd.
Dersom du har valgt levering med innbæring ber vi deg sjekke at trappeoppganger, heiser og døråpninger er brede nok for kolliene som skal bæres inn. Informasjonen om produktenes størrelser finner du på JYSK.no under produktinformasjonen.
Vi informerer om at sjåfør(er) ved levering med innbæring ikke tar av skoene av sikkerhetsmessige årsaker. Det er kundens ansvar å dekke til gulv o.l for å unngå riper og andre skader.
Du har selv ansvar for å kvitte deg med fraktemballasjen, være seg paller, papp o.l

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Svar

JYSK kan levere varer høyst 30 dager etter kjøpstidspunktet.

•  Pakkepost (mindre varer som dyner, håndklær, sengesett ol) leveres til valgt utleveringssted innenfor 3-7 virkedager(man-fre) med Postnord Logistics. 
•  Ved de fleste postnummer tilbys også Postnord Hjemlevering, da vil du få varen levert på døren på din adresse innenfor 4-7 virkedager(man-fre). 
•  Stykkgods (store varer - f.eks. madrasser, sengeløsninger og møbler) leveres med Bring til din leveringsadresse innenfor 7-13 virkedager(man-fre) .Dette gjøres etter den leveringsplan som er tilgjengelig på kjøpstidspunktet. Levering av stykkgods skjer som standard til hovedinngangen på bakkeplan ved kundens adresse ( Curbside ). 

• Sjåfør vil kontakte deg per telefon ca 30 min før levering.

•  Det kan i enkelte tilfeller oppstå forsinkelser knyttet til vær og vind. 

.  Spesielle regler gjelder for levering til øyer:
I de tilfeller der vår transportør ikke leverer til en øy vil det være mulig å få varen levert til fergeleie på fastlandet. Bor du på en øy og ønsker mer info angående levering til ditt postnummer, ta gjerne kontakt med JYSK kundeservice på 21 49 36 00.
 

Fikk du ikke svar på ditt spørsmål? Skriv til JYSK kundeservice.

Legg ved alle filene dine i dette feltet.
Støttede filtyper er: png jpg gif pdf doc docx.

kundeservice

Kontakt kundeservice

Tel: 21 49 36 00  - Send e-post

Man-fre: 09:00 - 18:00

BEMERK

Ved reklamasjon på kjøp gjort på JYSK.no, vennligst send e-post med bilde til kundeservice.

Ved reklamasjon på kjøp gjort i en butikk, anbefaler vi at du henvender deg i en av våre butikker

Her finner du åpningstider til våre butikker .