Din handlekurv

Kurven din er tom

Din handlekurv

Kurven din er tom

 

TILTAK FOR Å REDUSERE SPREDNING AV KORONAVIRUS I JYSK NORGE

Våre ansattes og våre kunders sikkerhet og helse står i første rekke for all vår virksomhet.

I forbindelse med sikkerheten og helsen til ansatte og kunder har JYSK Norge iverksatt en rekke tiltak – herunder iverksatt reiseforbud, alle interne og eksterne møter/kurs avholdes som telefonsamtale eller videokonferanse, hygieneanbefalingene fra Folkehelseinstituttet er implementert og våre ansatte forholder seg til de gjeldende karantenebestemmelsene fastsatt av de norske helsemyndigheter.

Det skal være trygt og sikkert å handle hos JYSK. Viruset sprer seg dessverre raskt, så våre åpningstider kan derfor variere fra butikk til butikk og det kan forekomme endringer. Våre gjeldende åpningstider vil ligge tilgjengelig på jysk.no/butikker – denne oversikten vil oppdateres fortløpende.

Den meget alvorlige situasjonen som nå rammer hele samfunnet setter oss i en uheldig force majeure-situasjon. Omstendighetene setter oss og våre samarbeidspartnere i en vanskelig situasjon som vil påvirke vårt leveringstilbud i stor grad.

Vi ønsker å gjøre det beste vi kan og våre prioriteringer blir gjort med utgangspunkt i liv, helse og viktige samfunnsinteresser. Våre transportør kan fra 7 mai gjenoppta  innbæring i mottakers hjem. Levering vil gjennomføres så godt som mulig og GPS koordinater vil registres for å dokumentere gjennomført levering. Signering vil dog skje ved en kontaktløs og elektronisk signering. For å forhindre mest mulig fysisk kontakt under leveringstjenesten, tar vi følgende forhåndsregler:

- Bilene utstyres med håndsprit og engangshansker

- Avstand til mottakere skal være minst 1 meter

- Alle kunder som er syke eller bærer symptomer, vil motta informasjon om å ikke få ta imot leveranser.

- Om mottakere ønsker at vi ikke kommer inn, så kan leveransen skje med levering på dør.

- Signering vil fortsette som tidligere instruksjoner gitt fra Posten Norge/Bring, med signering digitalt gjennom Glow eller PDA.

Les mer om alternative signeringsmetoder og tiltak nederst på vår FAQ side.

Våre viktigste holdepunkter:
- Vi holder minimum 1-2 meters avstand til våre kunder og ansatte
- Vi unngår fysisk kontakt, herav håndhilsing, klemmer etc.
- Vi tar vare på hverandre.

NB:

På grunn av at vi for tiden opplever mange ekstra online-bestillinger, vil man kunne oppleve lengre leveringstid og lengre svartid fra vår kundeservice. Vi beklager ulempen dette kan medføre, og takker for tålmodigheten.

Vi anbefaler våre kunder å benytte seg av Click & Collect, hvor du i ro og mak, kan reservere varer på hjemmesiden vår og hente i en av butikkene våre.

 

FAQ JYSK NORGE

Hvordan håndterer JYSK koronakrisen?

Ledelsen i JYSK følger situasjonen tett både nasjonalt og internasjonalt. Vi overholder kontinuerlig gjeldende lovgivning og følger instruksjonene fra de nasjonale myndighetene til enhver tid.

Er JYSKs butikker fortsatt åpne?

Ja, JYSK fortsetter å holde butikkene åpne for å holde hjulene i gang. Selvfølgelig følger vi instruksjonene og lovgivningen fra myndighetene når situasjonen utvikler seg. Noen butikker vil ha begrensede åpningstider. Vi informerer fortløpende om dette på www.jysk.no/butikker 

Hva gjør dere for å beskytte deres ansatte?

Våre kolleger i butikkene har fått klar informasjon om å følge helsemyndighetens anbefalinger om å vaske hendende ofte, i tillegg til at de blir oppfordret til å holde avstand til hverandre og kunder. Ulike overflater som ofte berøres blir også regelmessig rengjort.

Hva gjør dere hvis en ansatt i en butikk blir syk av koronavirus?

Hvis en ansatt blir syk, enten det er med koronavirus eller annen sykdom, må selvfølgelig den ansatte være hjemme.

I tilfelle av koronavirus, kan det være nødvendig å stenge butikken på grunn av mangel på personale hvis andre ansatte har hatt en infeksjonsfare.

Vil det være risiko ved håndtering av returnerte produkter?

Størst risiko for smitte er mellom mennesker, og det er svært liten risiko for å bli smittet via f.eks. tekstiler eller andre varer. Med god håndhygiene og god avstand har både ansatte og kunder minimert risikoen for smitte.

Hvordan forholder JYSK seg til returer i denne situasjonen?

JYSK oppretteholder returmuligheter og rett til å benytte seg av angrerett. Selv om returmulighetene for våre kunder opprettholdes så er det gitt retningslinjer internt for hvordan vi behandler produkter som er blitt returnert. Returnerte produkter uten tilstrekkelig emballasje blir ikke gjort tilgjengelig for videresalg umiddelbart. 

Hvordan påvirker situasjonen leveringstiden?

Den meget alvorlige situasjonen som nå rammer hele samfunnet setter oss i en uheldig force majeure-situasjon. Omstendighetene setter oss og våre samarbeidspartnere i en vanskelig situasjon som følgelig kan påvirke våre leveringstidspunkter og tidsgaranti.

Vi vil opprettholde leveringstilbudet etter beste evne, men vi må samtidig forberede oss på at avvik kan forekomme. JYSK og våre samarbeidspartnere vil gjøre det vi kan for at avtalte leveranser og tjenester skal skje i henhold til avtale. Prioriteringer vil skje med utgangspunkt i liv, helse og viktige samfunnsinteresser. 

Kunder med ordre i vår nettbutikk vil oppdateres med sendingsbekreftelse når forsendelsen er i transport. Bring vil videre kontakte mottaker direkte for leveringsavtale så snart forsendelsen er ankommet og sortert ved aktuell utkjøringsterminal. 

Hvilke tiltak gjelder for å hindre smittespredning ved levering?

Som tiltak for å hindre smittespredning er det utarbeidet nye retningslinjer som blir gjeldende ved hjemleveranse til våre kunder. 

Vår transportør har iverksatt tiltak for å begrense kontakt mellom sjåfør og mottaker ved levering ved å tilby alternative løsninger for signering ved levering.

Alternativ 1: Signering på PDA.
Sjåfør fyller inn mottakers navn, og signerer med en C i signaturfeltet på vegne av mottaker. Dette skal gjennomføres på mottakers adresse slik at korrekt leveringsposisjon blir registrert.

Alternativ 2: Signering via GLOW
GLOW er en løsning i signeringsbildet som gir sjåfør mulighet til å sende en SMS med en lenke til mottaker. Via denne lenken kan mottaker signere på egen telefon. 

 

Vårt kundesenter vil være tilgjengelig for å hjelpe – kontakt oss på tlf. 21 49 36 00 eller digitalt via jysk.no/customer-service