Din handlekurv

Kurven din er tom

Din handlekurv

Kurven din er tom

Vi advarer mot falske eposter som gir bort kuponger og gavekort i vårt navn. For øvrige spørsmål eller henvendelser, vennligst kontakt vår kundeserviceavdeling


På grunn av stor pågang vil det dessverre forekomme noen forsinkelser på levering    ​

 


Informasjon om koronavirus og våre åpningstider butikker

Les siste nytt

 

TILTAK FOR Å REDUSERE SPREDNING AV KORONAVIRUS I JYSK NORGE

Våre ansattes og våre kunders sikkerhet og helse står i første rekke for all vår virksomhet.

I forbindelse med sikkerheten og helsen til ansatte og kunder har JYSK Norge iverksatt en rekke tiltak – herunder iverksatt reiseforbud, alle interne og eksterne møter/kurs avholdes som telefonsamtale eller videokonferanse, hygieneanbefalingene fra Folkehelseinstituttet er implementert og våre ansatte forholder seg til de gjeldende karantenebestemmelsene fastsatt av de norske helsemyndigheter.

Det skal være trygt og sikkert å handle hos JYSK. Viruset sprer seg dessverre raskt, så våre åpningstider kan variere fra butikk til butikk og kan endres hurtig. Enkelte butikker kan også bli nødt til å stenge for å imøtekomme krav fra helsemyndighetene. Våre gjeldende åpningstider vil være tilgjengelig på jysk.no/butikker – denne oversikten vil oppdateres fortløpende.

Vi anbefaler samtlige våre kunder til å benytte Click&Collect via våre hjemmesider – da er varene være ferdig pakket ved din ankomst til butikken.

Det vil også være fullt mulig å benytte vår onlinehandel med hjemlevering eller levering via butikken.

Den meget alvorlige situasjonen som nå rammer hele samfunnet setter oss i en uheldig force majeure-situasjon. Omstendighetene setter oss og våre samarbeidspartnere i en vanskelig situasjon som vil påvirke vårt leveringstilbud i stor grad.

Vi ønsker å gjøre det beste vi kan og våre prioriteringer blir gjort med utgangspunkt i liv, helse og viktige samfunnsinteresser. Inntil videre vil ikke transportør kunne ta imot mottakers signatur eller kunne tilby innbæring i mottakers hjem. Levering vil gjennomføres så godt som mulig og GPS koordinater vil registres for å dokumentere gjennomført levering. 

Merk: Noen leveringer kan bli forsinket på grunn av den nåværende Korona-situasjonen. 

Vårt kundesenter vil også være tilgjengelig for å hjelpe – kontakt oss på tlf. 21 49 36 00 eller digitalt via jysk.no/customer-service

Våre viktigste holdepunkter:
- Vi holder minimum 1-2 meters avstand til våre kunder og ansatte
- Vi unngår fysisk kontakt, herav håndhilsing, klemmer etc.
- Ta vare på hverandre.

 

FAQ JYSK NORGE

Hvordan håndterer JYSK koronakrisen?

Ledelsen i JYSK følger situasjonen tett både nasjonalt og internasjonalt. Vi overholder kontinuerlig gjeldende lovgivning og følger instruksjonene fra de nasjonale myndighetene til enhver tid.

Er JYSKs butikker fortsatt åpne?

Ja, JYSK fortsetter å holde butikkene åpne for å holde hjulene i gang. Selvfølgelig følger vi instruksjonene og lovgivningen fra myndighetene når situasjonen utvikler seg. Noen butikker vil ha begrensede åpningstider. Vi informerer fortløpende om dette på www.jysk.no/butikker 

Hvorfor er JYSK-butikker fortsatt åpne?

JYSK følger til enhver tid gjeldende lovgivning, og siden det ennå ikke har fått mandat til å holde vanlige detaljhandlere stengt, holder vi butikkene våre åpne i samsvar med loven.

Hva gjør dere for å beskytte deres ansatte?

Våre kolleger i butikkene har fått klar informasjon om å følge helsemyndighetens anbefalinger om å vaske hendende ofte, i tillegg til at de blir oppfordret til å holde avstand til hverandre og kunder. Ulike overflater som ofte berøres blir også regelmessig rengjort.

Hvorfor stenger dere ikke butikkene for å beskytte både kunder og ansatte?

Enhver nedleggelse av en butikk har store konsekvenser, både for den enkelte ansatte og for JYSK som selskap. Derfor tar vi bare en slik avgjørelse hvis det er absolutt nødvendig, og hvis nasjonal lov krever at vi gjør det.

Hvordan kan dere sette inntekter og fortjeneste over de ansattes sikkerhet?

Det gjør vi ikke. Hvis vi stenger en butikk, risikerer våre ansatte å miste lønnen i en periode eller i verste fall jobben sin. Dette kan ha store konsekvenser for den enkelte. Vi tror at ved å følge myndighetenes instruksjoner om hygiene og holde avstand, minimerer vi risikoen for infeksjon.

Hva kan en kunde som ikke vil besøke en butikk gjøre?

Våre ansatte følger myndighetenes instruksjoner om hygiene og holder avstand, og minimerer dermed risikoen for smitte i butikkene våre. Hvis du fremdeles ikke vil komme til en butikk i dagens situasjon, er det alltid mulighet for å handle online på JYSK.no, hvor vi til og med har et større sortiment enn i våre butikker.


Hvorfor sender JYSK stadig e-post og legger ut annonser på sosiale medier som oppfordrer folk til å besøke butikkene?

Markedsføringen av tilbudene våre er planlagt måneder i forveien, så kampanjene som du som kunde for øyeblikket opplever har ikke blitt planlagt med kunnskap om dagens situasjon. Når det er sagt, ønsker vi fortsatt å gi kundene våre muligheten til å kjøpe det de trenger. Selvfølgelig med de forholdsregler som dette krever. Våre ansatte følger myndighetenes instruksjoner om hygiene og holder avstand, og minimerer dermed risikoen for smitte i butikkene våre.

Hva gjør dere hvis en ansatt i en butikk blir syk av koronavirus?

Hvis en ansatt blir syk, enten det er med koronavirus eller annen sykdom, må selvfølgelig den ansatte være hjemme.

I tilfelle av koronavirus, kan det være nødvendig å stenge butikken på grunn av mangel på personale hvis andre ansatte har hatt en infeksjonsfare.

Hva bør ansatte gjøre, som er nervøse for å håndtere returnerte produkter som kan være infisert med koronavirus?

Størst risiko for smitte er mellom mennesker, og det er veldig liten risiko for å bli smittet via f.eks. tekstiler eller andre varer. Med god håndhygiene og god avstand har både ansatte og kunder minimert risikoen for smitte.

Hvordan forholder JYSK seg til returer i denne situasjonen?

JYSK oppretteholder returmuligheter og rett til å benytte seg av angrerett. Selv om returmulighetene for våre kunder opprettholdes så er det gitt retningslinjer internt for hvordan vi behandler produkter som er blitt returnert. Returnerte produkter uten tilstrekkelig emballasje blir ikke gjort tilgjengelig for videresalg umiddelbart. 

Hvorfor er JYSK-butikker fremdeles åpne (når andre butikker nå holder stengt)?

I motsetning til noen av våre konkurrenter, driver JYSK bare mindre butikker med plass til mye færre kunder. Derfor tror vi at det fortsatt er mulig å besøke en JYSK-butikk og holde avstand til andre kunder og våre ansatte. Vi sørger også for å følge alle hygienregler i butikkene våre for å beskytte både ansatte og kunder.

Mange av produktene våre i JYSK er pakket inn i emballasje, og produktene er verken klær du vanligvis prøver på, eller matprodukter du spiser. Derfor tror vi at risikoen for å bli smittet via et av produktene våre er ekstremt lav, spesielt siden vi passer på å følge alle hygiene-regler i butikkene våre.

Hvordan påvirker situasjonen leveringstiden?

Den meget alvorlige situasjonen som nå rammer hele samfunnet setter oss i en uheldig force majeure-situasjon. Omstendighetene setter oss og våre samarbeidspartnere i en vanskelig situasjon som følgelig kan påvirke våre leveringstidspunkter og tidsgaranti.

Vi vil opprettholde leveringstilbudet etter beste evne, men vi må samtidig forberede oss på at avvik kan forekomme. JYSK og våre samarbeidspartnere vil gjøre det vi kan for at avtalte leveranser og tjenester skal skje i henhold til avtale. Prioriteringer vil skje med utgangspunkt i liv, helse og viktige samfunnsinteresser. 

Kunder med ordre i vår nettbutikk vil oppdateres med sendingsbekreftelse når forsendelsen er i transport. Bring vil videre kontakte mottaker direkte for leveringsavtale så snart forsendelsen er ankommet og sortert ved aktuell utkjøringsterminal. 

Hvilke tiltak gjelder for å hindre smittespredning ved levering?

Som tiltak for å hindre smittespredning er det utarbeidet nye retningslinjer som blir gjeldende ved hjemleveranse til våre kunder. 

Vår transportør har iverksatt tiltak for å begrense kontakt mellom sjåfør og mottaker ved levering ved å tilby alternative løsninger for signering ved levering.

Alternativ 1: Signering på PDA.
Sjåfør fyller inn mottakers navn, og signerer med en C i signaturfeltet på vegne av mottaker. Dette skal gjennomføres på mottakers adresse slik at korrekt leveringsposisjon blir registrert.

Alternativ 2: Signering via GLOW
GLOW er en løsning i signeringsbildet som gir sjåfør mulighet til å sende en SMS med en lenke til mottaker. Via denne lenken kan mottaker signere på egen telefon. 

Er det mulig å bestille innbæring ved valg av hjemlevering i nettbutikken?

«Innbæring» vil ikke være tilgjengelig som en tilleggstjeneste. Levering kan kun tilbys til hoveddør på bakkeplan, levering innenfor dør vil ikke kunne tilbys.

Kunder som tidligere har bestilt hjemlevering med Bring og har bestilt og betalt for innbæring vil kontaktes av Bring for videre avtale om levering. 

 

Har du noen spørsmål utover dette? Kontakt gjerne vår kundeserviceavdeling