Din handlekurv

Kurven din er tom

Din handlekurv

Kurven din er tom

Retur- og bytterett

Ifølge angrerettloven har du 14 dagers angrefrist på kjøp av varer på nettet. I tillegg tilbyr JYSK utvidet returrett og ubegrenset bytteservice når vilkårene nedenfor er oppfylt.

Dette gjelder uansett om du handler i en JYSK-butikk eller i nettbutikken på JYSK.no.

Kansellering av bestillingen før mottak

Hvis du opphever et kjøp på JYSK.no før du mottar produktet, kan du be postmannen eller budet returnere produktet når det leveres. I så fall blir du ikke belastet ekstra for returen.

Deretter må du be kundeservice hos JYSK kansellere bestillingen og sørge for refundering. Husk å oppgi ordrenummeret.

I andre tilfeller kan kjøpet oppheves ved å sende inn angrefristskjema. Du blir belastet for alle kostnader i forbindelse med returen av produktet hvis du benytter deg av angreretten.

14 dagers angrefrist – Oppheve kjøpet etter mottak

Når du handler fra JYSK.no, har du en 14 dagers angrefrist på kjøpet, beregnet fra tidspunktet da produktet mottas.

Hvis du vil oppheve kjøpet etter at du har mottatt produktet, må kjøpet oppheves ved å sende inn angrefristskjema. Du blir belastet for alle kostnader i forbindelse med returen av produktet hvis du benytter deg av angreretten.

  • Angrefristen betyr at du kan returnere produktet og få refundert produktprisen pluss eventuelle leveringskostnader som for eksempel tilleggstjenester osv.
  • Produktet må returneres til en JYSK-butikk eller til JYSKs distribusjonssenter (se adressen nedenfor) senest 14 dager etter at kjøpet ble opphevet og et angrerettskjema for returen ble sendt til JYSK. Dette kan gjøres ved å sende e-post til kundeservice hos JYSK eller ved å bruke et standard angrefristskjema, som kan lastes ned her.
  • Hvis flere produkter ble bestilt som én ordre, men levert hver for seg, beregnes fristen på 14 dager fra tidspunktet da det siste produktet ble levert.
 

UTVIDET GARANTI

JYSK har sin egen utvidede garantiordning på visse varer innenfor:

• Dyner
• Vendbare madrasser
• Rammemadrasser

Garantibevis og kvittering utleveres ved kjøp av ovennevnte varer. På garantibeviset kan du lese hva som skal overholdes for at den utvidede garantien skal gjelde.

Dersom varen er reklamasjonsberettiget, og du benytter deg av vår garantiordning, blir varen i først omgang byttet til en tilsvarende vare. Det utskrives i en slik situasjon et helt nytt garantibevis.

JYSKs utvidede returrett og bytteservice

JYSK tilbyr en utvidet returrett og bytteservice som gjelder både kjøp på JYSK.no og kjøp i våre fysiske butikker.

Det er ingen tidsfrist forbundet med den utvidede returretten og bytteservicen. Du har mye mer tid enn de lovpålagte 14 dagene for kjøp via internett. Du kan også få produktkostnaden refundert i kontanter eller som en kreditnota, forutsatt at du tar med deg kvitteringen.

Returneres produktet senere enn 14 dager etter at du mottok produktet, vil du motta refusjon for produktet. Opprinnelige leveringsomkostninger og andre kjøpte serviceytelser refunderes ikke.

Hvis du vil benytte deg av vår utvidede returrett og bytteservice, må følgende vilkår være oppfylt.

Vilkår for bruk av JYSKs utvidede returrett og bytteservice

Produktet må oppfylle følgende betingelser:

  • Produktet må være i god stand og i originalemballasjen.
  • Emballasjen må om mulig returneres intakt, slik at den kan brukes igjen.
  • Hvis du prøver et produkt som kanskje skal returneres, må du påse at produktets verdi ikke blir redusert.
  • Det er en betingelse at produktet lett kan presenteres og selges som nytt.
  • Møbler som leveres umontert, må returneres med alle deler intakte og uten skader.
  • Når det gjelder madrasser, anbefaler vi at du prøver dem med plastovertrekket på, for å sikre at produktets verdi ikke blir redusert.
  • Vi tilbyr en prøveperiode på 100 dager for GOLD-madrasser. Les mer på prøv en GOLD-madrass.

Returnere produkter kjøpt på JYSK.no eller i våre fysiske butikker

For å benytte deg av returretten eller bytteservicen må du først sikre at betingelsene over er oppfylt.

For produkter som er bare selges på nettet, kontakter du JYSKs kundeservice via dette skjemaet.

Deretter kan du returnere produktet på en av de følgende måtene:

1. Returner produktet til en av våre mange JYSK-butikker over hele Norge.

  • Ta med produktet til en JYSK-butikk i originalemballasjen.
  • Husk å ta med en utskrift/kopi av fakturaen.

2. Kontakt kundeservice hos JYSK for å avtale retur.

Legg ved en utskrift/kopi av fakturaen. Du er ansvarlig for fraktkostnader i forbindelse med retur av varen.

 

FÅ EN RABATTKUPONG PÅ 100 KR.*

Credit Cards