Din handlekurv

Kurven din er tom

Din handlekurv

Kurven din er tom

HAGEDAGER - Spar 20-50% på en mengde varekategorier til hagen!SE MER HER


NÅ ENDA BEDRE KJØP PÅ HAGEMØBLER

 

FAQ JYSK NORGE

Hvordan håndterer JYSK koronakrisen?

Ledelsen i JYSK følger situasjonen tett både nasjonalt og internasjonalt. Vi overholder kontinuerlig gjeldende lovgivning og følger instruksjonene fra de nasjonale myndighetene til enhver tid.

Er JYSKs butikker fortsatt åpne?

Delvis. Vi følger de instruksjonene og lovgivningen som gis fra myndighetene når situasjonen utvikler seg. Noen butikker vil også ha begrensede åpningstider. Vi informerer fortløpende om dette på www.jysk.no/butikker 

Hva gjør dere for å beskytte deres ansatte?

Våre kolleger i butikkene har fått klar informasjon om å følge helsemyndighetens anbefalinger om å vaske hendende ofte, i tillegg til at de blir oppfordret til å holde avstand til hverandre og kunder. Ulike overflater som ofte berøres blir også regelmessig rengjort.

Hva gjør dere hvis en ansatt i en butikk blir syk av koronavirus?

Hvis en ansatt blir syk, enten det er med koronavirus eller annen sykdom, må selvfølgelig den ansatte være hjemme.

I tilfelle av koronavirus, kan det være nødvendig å stenge butikken på grunn av mangel på personale hvis andre ansatte har hatt en infeksjonsfare.

Vil det være risiko ved håndtering av returnerte produkter?

Størst risiko for smitte er mellom mennesker, og det er svært liten risiko for å bli smittet via f.eks. tekstiler eller andre varer. Med god håndhygiene og god avstand har både ansatte og kunder minimert risikoen for smitte.

Hvordan forholder JYSK seg til returer i denne situasjonen?

JYSK oppretteholder i de butikker som holder åpent, returmuligheter og rett til å benytte seg av angrerett. Selv om returmulighetene for våre kunder opprettholdes så er det gitt retningslinjer internt for hvordan vi behandler produkter som er blitt returnert. Returnerte produkter uten tilstrekkelig emballasje blir ikke gjort tilgjengelig for videresalg umiddelbart.  

Hvordan påvirker situasjonen leveringstiden?

Vi vil opprettholde leveringstilbudet etter beste evne, men vi må samtidig forberede oss på at avvik og forsinkelser kan forekomme utenfor vår påvirkningskraft. JYSK og våre samarbeidspartnere vil gjøre det vi kan for at avtalte leveranser og tjenester skal skje i henhold til avtale. Prioriteringer vil skje med utgangspunkt i liv, helse og viktige samfunnsinteresser. 

Kunder med ordre i vår nettbutikk vil oppdateres med sendingsbekreftelse fra nettbutikken når forsendelsen er i transport. Bring vil videre kontakte deg som mottaker direkte for leveringsavtale så snart forsendelsen er ankommet og sortert ved aktuell utkjøringsterminal. 

Hvilke tiltak gjelder for å hindre smittespredning ved hjemlevering?

Som tiltak for å hindre smittespredning er det utarbeidet nye retningslinjer som blir gjeldende ved hjemleveranse til våre kunder. 

Vår transportør har iverksatt tiltak for å begrense kontakt mellom sjåfør og mottaker ved levering ved å tilby alternative løsninger for signering ved levering.

Alternativ 1: Signering på PDA.
Sjåfør fyller inn mottakers navn, og signerer med en C i signaturfeltet på vegne av mottaker. Dette skal gjennomføres på mottakers adresse slik at korrekt leveringsposisjon blir registrert.

Alternativ 2: Signering via GLOW
GLOW er en løsning i signeringsbildet som gir sjåfør mulighet til å sende en SMS med en lenke til mottaker. Via denne lenken kan mottaker signere på egen telefon. 

Hvilke tiltak gjelder for å hindre smittespredning ved innbæring?

Standard fraktpris inkluderer ikke innbæring.

Ved valg av hjemlevering med Bring er det mulig å velge innbæring som en tilleggstjeneste ved registrering av adresser og postnummer hvor transportør kan tilby denne tjenesten.

Vær forberedt på at det på kort varsel kan bli iverksatt smittevernstiltak hos transportør som innebærer at du som mottaker må bære munnbind i tillegg til å holde avstand, samt at sjåførene ikke kan gå inn i din bolig for å gjennomføre innbæring, og lignende.

Dersom smittevernstiltakene ikke kan overholdes har sjåfør rett til å avbryte leveringen.

Les mer om de generelle fraktbetingelsene i våre salgs- og leveringsbetingelser, seksjon 5. frakt.